Spartips

Av Kock
27 juli 2008 10:47
Visningar: 137
Hur gör ni för att spara ihop till era resor ?
själva lägger vi undan 2000 :- från resp. lön samt lägger alla mynt i en burk , helt otroligt hur mycket pengar man kan lägga undan utan att sakna dem. Om 4 dagar åker vi till kreta!!!!!
Av Theciis
27 juli 2008 11:08
direkt ja får lön så lägger ja undan dom. de är bättre att lägga undan dom direkt för då blir de ju som pengar man aldrig haft, och pengar man aldrig haft kan man ju liksom inte.. sakna.

stickar även en hel del och pengarna som ja tjänar in på de lägger ja också undan. de blir som att ja investerar mina resor i min stickning. i julas fick ja in 4000 på tjocksockar och de lades undan direkt.

nu ska ja även sticka upp ett lager lovikka som ja har tänkt sälja till jul. de blir en del pengar! skönt.
Av Klara2
27 juli 2008 11:24
Vi lägger undan minst 2000 kr var min man och jag varje månad, ibland mer. De pengarna sätts på ett speciellt konto. Får vi skattepengar tillbaka, då läggs de också till resekontot.

Klara
Av Alfva
28 juli 2008 10:56
Dels går en del av lönen in på sparkontot, oftast ca 5000:- för mig och min sambo. Vissa månader har vi lite extrainkomster - då går merparten av de pengarna in på sparandet. Sen är det ju alla eventuella tillskott som kommer in, de hamnar också där.

Och så har vi en burk för småpengar, men oftast är jag så lat så jag tar pengar därifrån istället för att ta ut istället.. :)