Kanada
Kumari83,
14 nov. 2007
Updaterad av Kumari83
för 16 år sedan
hej!
Jag har rest en del men aldrig varit i dom två länderna i väst. Är lite sugen på att resa till USA och Kanada
Någon som har nåt bra resetips på städer sevärdheter mm?
Skriva gärna allt ni har att berätta:)
Ha en bra dag /Sofia ... Iser: Hej... Kopierar in mitt svar, som jag gav i ...
Kanada
Lindamaary,
31 jan. 2017
Updaterad av Dryden
för 7 år sedan
Hejsan!
Är det någon dom har tips på vad man ska uppleva i Vancouver? Gärna även små egna guldkorn som inte är dom "självklara" grejerna. Älskar att se städer där man får uppleva "vardags", som lokalbefolkningen ser det som. Jag och en kompis åker dit i 2 veckor i maj :) ... Dryden: Nej, jag hade ...
Kanada
Klara89,
18 maj 2015
Updaterad av Nisse2ears
för 9 år sedan
Hej!
Jag heter Klara och ska snart till hösten flyga till Vancouver eller seattle och läsa journalistik där i ett år. De får antigen bli Dubai eller dessa två städer, så jag frågar, er som har varit där:
Tänkte fråga:
1. Hur ser vädret ut under året??? när ni har varit där???? var lika ...
Kanada
Marulk,
30 aug. 2014
Updaterad av Jimhan
för 10 år sedan
Planerar resrutt med utgång från Seattle. I planen ingår ngn/ngr dgr i Canada
Hur fungerar det med in- utresa förutom vanliga ESTA till USA. Ngt särskilt att tänka på? Tar givetvis även tacksamt emot tips på sevärdheter i detta område. Vi är mycket naturintresserade. Har sökt lite här på RG men ...
Kanada
Chrillan68,
29 mars 2013
Updaterad av Chrillan68
för 11 år sedan
Jag och min man ska åka till Kanada i juni och hämta hem vår dotter som har varit utbytesstudent där i ett år. Vi kommer att vara borta 10 dagar. Vi flyger till Vancouver, hyr bil, åker till Prince George och hämtar upp dotter och sen åker vi tillbaka mot Vancouver. Vi har funderat på att åka via ...
Kanada
Axelssonemelie,
8 sep. 2019
Updaterad av Nene75
för 4 år sedan
Hej!
Jag undrar hur man gör och om det går att åka till Kanada och jobba i några månader. Drömmen är att ta med sig familjen dit medans pappa är föräldraledig och då tänker jag att jag vill jobba lite, mest för att lära mig engelska mycket bättre.
Någon som vet?:) ... Nene75: Hej
Är också ...