Sommarjobb utomlands 2012

13 mars 2012 18:53
Visningar: 1099
Hej!

Jag funderar på att sommarjobba utomlands i sommar. Vet inte vart men skulle gärna jobba som bartender eller guide.
Finns det någon som är sugen på att följa med eller bara att ge tips? =)
Jag kan bara jobba juli-sep, vet inte om det är en nackdel eller fördel...

Alla tips eller reskompisar tas väldigt tacksamt emot =D
Av Anna93
14 mars 2012 19:07
Hej! ja är jätte sugen på att jobba utomlands i sommar och varför inte hösten också, men ingen av mina vänner kan eller har lust och vill inte åka själv...! hade varit grymt i allafall :)
14 mars 2012 19:49
Jag kan tyvärr inte vara borta i höst =/ men juli-sep kan jag vara borta. Har du jobbat utomlands förut? Det är så svårt att veta var man ska söka...
Av Anna93
14 mars 2012 20:40
aha okej, det var ju surt! men det hindrar mig inte endå att sticka alltså, nej det har jag inte, men vet folk som har och gör, och enligt dom så ska de va lätt att få tag i jobb när man är där!
15 mars 2012 09:10
åh najs! vart hade du tänkt att åka? för mig spelar det ingen roll men vore surt att åka till ett ställe och sen inte få jobb där..kostar ju att resa trots allt =/
Av Anna93
15 mars 2012 15:17
ja är mest insatt på thailand alltså, men dock är de regn period där på sommaren, så blir nog att sticka dit i vinter! annars har ja typ tänkt cypern!
Av Ells
16 mars 2012 18:17
Jag är på! Bor i Hurghada, Egypten just nu och det är inte alls svårt att få jobb här. Man tjänar inte storkovan direkt men i alla fall så att man kan köpa det man behöver och vill ha. Hör av dig om du vill veta mer om Egypten eller berätta om du har tänkt dig något annat ställe =)
17 mars 2012 14:02
Hurghada verkar ju asnice! Vad får man i lön? och vad för sorts jobb finns det? Har du något jobb där nu? Tusen frågor :) man vill ju gå lite i plus helst, behöver ju pengar =)
Av Ells
17 mars 2012 19:54
Jag har fått flera erbjudanden men har så svårt för att välja haha.. Det finns mycket jobb inom turism såklart, t.ex. att man jobbar inom "animation" på hotell dvs sätter ihop lite aktiviteter såsom danskurs, stretching, volleyboll osv på dagarna, och på kvällarna kan man ibland få sätta ihop nån liten show. Sen finns det klubbar som behöver hjälp. Kan ärligt säga att nattlivet i Hurghada inte är det bästa men man har kul och det gäller såväl gästerna som de som jobbar där! ;) Finns också en hel del svenskt folk som bor & jobbar i Hurghada, flera av de har egna företag och behöver hjälp. Så det finns alltså jobb att hitta om man är duktig på att leta och sälja in sig själv! Lönen, hmm kan säga att egyptierna själva tjänar runt en tusenlapp om de har ett BRA jobb! Och då delar de lägenhet med flera andra personer och har inte råd med mycket annat. Men på något konstigt sätt så får vi bättre betalt, jag har blivit erbjuden allt från 250 dollar + dricks till mer än 400 dollar..
19 mars 2012 19:32
Hej Hej!
Är en positiv och utåtriktad tjej på 25 år, nyinflyttad Göteborgare. Precis börjat plugga på högskolan. Jag har också planer på utomlandsjobb i sommar :) Har möjlighet att jobba från ca 5 juni- sista augusti. Kan tänka mig lite vilka länder som helst, enda krav är att det ska vara varmt och soligt och att det inte finns språkkrav på mer än svenska och engelska (kan lite tyska med) Har erfarenhet inom restaurang och gymnasieutbildning inom tursim/ guide så något liknanade kanske! Har dock inte jobbat utomlands innan. Är riktigt peppad inför något kul sommarjobb och hade varit roligt om man hittat någon/ några fler som är på att åka.
Hälsningar Lisa
Ps: Om ni vill ha kontrakt kan ni skriva ett meddelande på FB , Lisa Skår heter jag.
26 mars 2012 15:37
Hej alla!

Jag är också väldigt sugen på att sommarjobba utomlands! Är inne på att åka till Barcelona och jobba från juni-aug.. Har kontaktat lite olika eventföretag och lite "finare" nattklubbar/lounge/restauranger.. Har fått väldigt bra respons :-) dock har jag svårt att få med mig någon hela sommaren, skulle vara skönt att ha en reskompis och ngn att dela boende med framförallt!

Jag är 21 år och pluggar på Uppsala universitet, allmänt glad, spontan och trevlig person! :-)

Så vad säger ni, någon som är sugen på att dra till Barcelona kanske? :-)
30 mars 2012 21:21
Caroline 98: Hej jag skulle ev kunna tänka mig barcelona i sommar! Hur är det med språket , funkar det med engelska el behövs spanska för att få jobb? Hälsningar lisa
Av Karin_
3 apr. 2012 16:11
Caroline98: jag har precis samma planer och tankar som du! Kan jag få en mail till dig kankse? :)
25 apr. 2012 22:38
Hej! Jag är otroligt sugen på att åka utomlands för att jobba, sola och ha kul! Har tidigare velat till Barcelona men har även funderat på bland annat Cypern. Någon mer som är intresserad? Och hur hittar man jobb egentligen? sökt runt lite på google men känns nästan helt hopplöst..
4 maj 2012 16:59
hej!

Jag ska åka till Cypern 17 Juni för att gå en bartenderkurs, sen har jag tänkt stanna kvar och leta jobb! :) Hör av er om ni vill hänga på! :)
6 maj 2012 12:15
Hej!

jag vill såååååå gärna jobba utomlands i sommar, som alla ni andra också vill! haha. Något varmt land!
Dock så kan jag bara jobba lite mer än en månad med start mitten på juli eller något sånt. GE MIG FÖRSLAG? Skulle lätt kunna jobba på ett kryssningsfartyg också, har hört att lönen är grym ;)
Mitt största problem är att jag hittar ju inga jobb?!