SOLRESOR

Av Alex80
17 juli 2009 09:59
Visningar: 4224
hej

är jätte besviken på Solresor och hur de ger information till kunderna . Vi är fyra personer som har bokat en resa till Italien . Nu när jag ska beställa taxfree varor så får jag informationen om att det inte går pga av skatte problem . Taxfree företaget informerar om att resebolaget är skyldiga att informera oss om detta, när jag ringer till solresor så säger dom att dom inte är skyldiga att ge information om detta. Jag tycker att det är fel hä har vi betalat ung 30 000 :- för fyra pers och får den här servicen .

SISTA GG MED SOLRESOR
Av Mpc
17 juli 2009 10:02
du kan ju handla på flygeplatsen ? eller så vänta du på då du åker hem
Av Elgona
17 juli 2009 10:22
det var ngt nytt.jag har handlat taxfree när jag åkt med solresor..
Av Energi
17 juli 2009 10:26
Om det är alkohol du ville beställa så kan jag lugna dig med att det är billigt i stora supermarket där.
Av Energi
17 juli 2009 10:27
Citerat från mpc:
Eftersom det är ett EU land så kan dom inte handla billigt på flygplatser i Sverige.
17 juli 2009 22:28
Jag har alltid kunna beställa varor när jag rest med Solresor. Men spriten och parfym är ju billiga på taxfree på flygplatsen, så du behöver inte vara orolig för att du inte ska kunna handla.
Av Katitzi
21 juli 2009 13:01
Inom EU-land får man inte förbeställa taxfree på utresan. Det gäller alla flygbolag vad jag förstår.
21 juli 2009 18:15
Låter som ett stort ilandsproblem!
Av Mpc
21 juli 2009 18:35
Citerat från energi:
Citerat från mpc:
Eftersom det är ett EU land så kan dom inte handla billigt på flygplatser i Sverige.
*L* vem vet att dom åker i från sverige kan lika bra åka i från kastrup *S*
Av Tj
21 juli 2009 21:14
Kul o höra att en resa kan bli förstörd bara för man inte kan handla en massa brännvin o dyl..... : )
Av Svampa
21 juli 2009 23:00
Solresor ger info om detta, i alla fall på nätet...under Flygfakta/Taxfree;

"Om du har bokat en resa med Solresor, får du automatiskt en taxfreekatalog hemskickad tre veckor före avresan. Observera att på flygningar till och från Malta och Sicilien finns det ingen taxfree-försäljning.

Om du bokar din resa när det är mindre än 30 dagar kvar till avresa, måste du själv beställa en taxfreekatalog.

Klicka nedan på det flygbolag du reser med, så har du möjlighet att antingen beställa dina varor direkt på nätet eller beställa en taxfreekatalog..."
Av Jesperw
22 juli 2009 21:45
Citerat från mpc:

*L* vem vet att dom åker i från sverige kan lika bra åka i från kastrup *S*
Danmark är också med i EU.. :-)

Skit nu i taxfreen och fokusera på att ha en trevlig resa istället! Om spriten är viktig så finns den att köpa nästan över allt..
22 juli 2009 22:00
Reser du inom EU, så får du inte handla Taxfree på utfarten men däremot på hemfärden. Det gäller inte bara med Solresor.

Gilla
Av Energi
23 juli 2009 01:52
Citerat från gullsing:
Reser du inom EU, så får du inte handla Taxfree på utfarten men däremot på hemfärden. Det gäller inte bara med Solresor.

Gilla
Druckit Whiskey? Eller?
23 juli 2009 10:43
Citerat från energi:
Druckit Whiskey? Eller?
Nej, jag dricker inte whiskey, så varför frågan?

Gilla