Sol & värme + lugn & ro

20 jan. 2013 11:43
Visningar: 767
Vi planerar att resa iväg en vecka i mitten av maj månad. Vi är ute efter sol, bad, värme, fin strand, lugn & ro. Vädermässigt verkar det vara lite tidigt på säsongen för att kunna njuta av sol & bad på många ställen. Finns det några lugna pärlor i Turkiet eller Cypern, eller är det mest nattklubbar & försäljare som är överallt? Det verkar vara de ställen där sommaren hunnit komma en bit på väg. Jag är verkligen tacksam för er hjälp :-).
Mvh.
Carina
20 jan. 2013 17:15
Inte högsäsong vad gäller turister nånstans i mitten på maj i medelhavet, så kolla bolagens alternativ, perfekt att åka i maj enl mig, grönare och vackrare, lokalbefolkningen inte redan uttjatade av alla turister, solsäkert, vårsolen är stark:), inte så mkt turister. Sök er så långt söderut i medelhavet som möjligt, visst är vattnet kallare men det är ju klart badbart.
20 jan. 2013 18:20
Fightree Bay på Cypern är ett lite lugnare ställe. Underbart vatten och lagom med restauranger.
21 jan. 2013 00:12
Åk till Muscat i Oman. Lime-travel har 'organiserade' resor eller köp flygbiljett (Lufthansa har kampanj nu) och hitta eget hotell. Varmt redan i maj.
Lisa
Av Desires
21 jan. 2013 16:21
Jag säger bara Korsika! Det är en underbar ö, som inte så många svenskar hittat till ännu. Mig veterligen är det bara Langley som ordnar charter dit, men annars kan ni åka reguljärflyg och ordna eget boende.

I mitten av maj sägs det vara ca 22 grader i luften och ca 19-20 i vattnet. Det kanske är för kallt för er? Vi var där i början av juni o hade ca 25 grader både i luften och vattnet!

Jag tror ni skulle uppskatta denna vackra ö. Vi bodde i den söta lilla staden Ile Rousse. - Med en behaglig och välkomnande atmosfär, ett gulligt litet torg, många små mysiga restauranger och caféer, en bouleplan (förstås!!), och en jättefin sandstrand mitt i stan. Här är det mysigt att bara "vara"!
På morgnarna såg man många som promenerade/joggade utmed strandpromenaden upp till fyren där man hade en underbar utsikt över den lilla staden. Denna tur var väldigt vacker och mysig att göra just på morgonen, då det det var helt stilla. (Själv njöt jag av morgonpromenader med yngsta barnbarnet!)

Här kan du se foton o få mer tips om Korsika http://www.desires.se/#post131
28 jan. 2013 18:19
Tack alla vänliga för era tips & råd, jag värdesätter det verkligen! Vi håller fortfarande på att kika runt och jämför lite. Jag meddelar vilket det blev när vi till slut bestämmer oss :) !

Mvh.
Carina