Sol o bad semester v.43

Av Solbad
2 okt. 2008 22:59
Visningar: 750
Hej alla!

Jag o min kille har ta'tt ledigt v. 43 för att komma iväg till solen.
Vi är sent ute så vi satsar på en sista minuten. Problemet är att vi inte riktigt vet vilka ställen som är relativt solsäkra och varma vid den här årstiden. De enda kriterierna är att det ska va varmt och inte jättedyrt.

Alla tips mottas tacksamt! :)
- och snart...
Av Joje_66
2 okt. 2008 23:07
LarnacaCypern är en trevlig stad med en härlig strand mitt i stan, bra trevliga restauranger och en hel del att se, det är varmt och det regnar nästan aldrig.
3 okt. 2008 10:10
Mauritius är det jättefint denna årstid men köp för guds skull bara en flygstol om du inte gillar att leka miljonär. Hotellen som charterbolagen har är helt isolerade ofta och snordyra. Om man själv fixar boende upp kring Grand Baie kan man fixa en fantatisk semester till budgetpris. Kolla in t ex Casa Florida i Pereybere eller Ocean Villa i Grand Baie. Det är lätt att ta sig fram med lokalbussarna som knappt kostar något och går regelbundet fram till solnedgången.

Får du bara en flygstol till bra pris så blir denna resa inte dyrare än en resa till Cypern t ex där man blir ruinerad när man går ut och äter. Kolla in mer på t ex: http://english.mauritius-tipps.de/ , en tysk kvinna som älskar ön och gjort en fantastisk hemsida med allehanda tips.
Av Elgona
3 okt. 2008 18:05
marocco kanske.......
härligt land,skönt klimat på vintern,inte så dyrt ..
rekomenderar detta land varmt.
m
Av Solbad
4 okt. 2008 16:25
Citerat från resoholic:
På Mauritius är det jättefint denna årstid men köp för guds skull bara en flygstol om du inte gillar att leka miljonär. Hotellen som charterbolagen har är helt isolerade ofta och snordyra. Om man själv fixar boende upp kring Grand Baie kan man fixa en fantatisk semester till budgetpris. Kolla in t ex Casa Florida i Pereybere eller Ocean Villa i Grand Baie. Det är lätt att ta sig fram med lokalbussarna som knappt kostar något och går regelbundet fram till solnedgången.

Får du bara en flygstol till bra pris så blir denna resa inte dyrare än en resa till Cypern t ex där man blir ruinerad när man går ut och äter. Kolla in mer på t ex: http://english.mauritius-tipps.de/ , en tysk kvinna som älskar ön och gjort en fantastisk hemsida med allehanda tips.
Tack för ditt svar!! :)
Lite följdfrågor:
Har du några tips på var man hittar flygstol?
Är det hög-, medel- eller lågsäsong nu? Tänkte på det där att hitta boende själv.
Av Solbad
4 okt. 2008 17:02
Precis tittat på Sista-minuten för v. 43.
Verkar mest va resor till Spanien (Mallorca, Kanarieöarna), Turkiet och Grekland.

Är det någon som har erfarenhet av väder och vind från olika orter från dessa länder?
Vet att det är en mkt bred fråga, men har hört (tror) att det kan variera mkt mellan olika ställen ex vilken sida av en ö som man väljer. Eller är jag helt ute och flyger?
4 okt. 2008 17:42
Hej!

Jag tror på Egypten. Vi åker dit vecka 42 och räknar med luttemperatur på dagen ca 30 grader och drygt 25 grader i vattnet.
Av Solbad
6 okt. 2008 22:54
Hej!

Vi har nu bokat en resa till charterorten numero uno - Playa del Ingles.
Fick tag i en resa för 3400kr/pers med specat hotell.
Några tips på vad man kan göra - utflyktsmål, aktiviteter, bra restauranger. Ja, alla tips tas tacksamt emot. :)
Diskussionen är stängd för nya svar