Sol i September?

1 juli 2008 10:10
Visningar: 376
Tänkte mig eventuellt en 1-veckas resa i september månad när det lugnar ner sig här på jobbet.
Vill gärna ha det varmt och kortare flygtid än 4 timmar.
Skulle gärna besöka ett för mig nytt land också, detta utesluter bl.a. Frankrike, Spanien, Italien, Grekland, Malta och Bulgarien.
Är inte mycket för massturism så det får gärna vara aningen oexploaterat. Hellre landsbygd än storstad.

Några tips?
Av Cickie
1 juli 2008 13:12
Montenegro kunde kanske vara något? Jag var där i maj, och det kändes fantastiskt skönt att slippa påträngande försäljare och jobbiga inkastare till restaurangerna. Det byggs väldigt mycket där, så det gäller nog att passa på att åka dit nu innan det blir som de flesta turistorter.
Maten var mycket god, skapliga priser, intressanta utflykter om man gillar vacker natur, vänliga människor som pratar väldigt lite engelska, men man klarade sig långt på god vilja och teckenspråk. Klart och fint vatten, men steniga stränder på sina ställen, så badskor är inte fel.
Flygtiden var under 3 timmar, och jag har aldrig upplevt en sån kort väntan på väskor eller passkontroll som där.
Är man förtjust i shopping har man däremot hamnat i fel land, det fanns inget lockande alls.
Var du än hamnar så ha en bra semester!
1 juli 2008 13:27
Kollade upp Budva och Montenegro verkligen bra tips måste jag säga blev riktigt sugen direkt! Att det är riktigt nära till Albanien, Croatien och B&H är stort plus, åkte du över gränsen till något av dessa land? Varifrån flög du, arlanda? Vilket bolag? Anordnas det charterresort till Budva/Montenegro?
Av Cickie
3 juli 2008 14:10
Hej igen! Svar på dina frågor: Reste med Apollo från Göteborg, charter, bodde på Slovenska Plaza, Budva,ett hotell med lite öststatsstuk, men helt OK. Skippa frukost där bara, den var riktigt dålig, det låg en bra livsmedelsaffär på huvudgatan strax intill, där jag rekommenderar att inhandla mat istället. Åkte med på en dagsresa till Kroatien, Dubrovnik, hann med att gå på muren runt Gamla stan och äta lunch i lugn och ro innan det var dags för hemfärd till Budva igen. Bokade genom en agent på stan, och de hämtade upp på hotellet. Svarar gärna på fler frågor om det är nåt du undrar. Hälsn. Cickie.