Söker reskompis för min första backpackingresa! (Thailand, Filippinerna m.m.)

2 mars 2017 23:13 (redigerad)
Visningar: 184
Hej på er!

Planerar att ta min första resa någonsin till Asien och söker då någon reskompis där. Tänkte dra nån gång i mars till Asien för en tur på omkring 2-3 mån, inget bokat ännu. Börjar med att flyga till Bangkok för några nätter där för lite anpassning till ny miljö. Sen får vi se vart man tar vägen.

Hög prio att besöka: Filippinerna, Thailand, Indonesien nånstans (?)
Intresserad av: Natur, dykning, äventyr, sol & bad och övriga aktiviteter. Lägger hellre pengar på aktiviteter än att festa.

Har ingen erfarenhet av backpacking tidigare men har länge varit intresserad och nyfiken av det. Måste iväg för att få njuta av livet och se världen medan jag kan pga tuffa besked angående min hälsa.

Skulle vara trevligt att stöta på någon likasinnad eller någon med erfarenhet :)

/Andreas
3 apr. 2017 17:43
Ingen ressugen själ som gör mig sällskap?

Fick med mig en reskompis i 3 veckor i Thailand som nu lämnar mig ensam i Krabi där jag nu befinner mig.
Dock redan bokat flyg sen innan till Kuala Lumpur, Malaysia på onsdag den 5e april.

Grovt planerat så blir det Malaysia - Singapore - Filippinerna innan det bär av hem igen i slutet av maj är det tänkt just nu.