Söker reskompis, backpacka i Asien 2-3 månader

27 okt. 2016 18:36
Visningar: 337
Hej!
Jag är en 20 årig tjej som söker reskompis/ar till Asien i början av 2017, helst februari. Tänkte vara borta i 2-3 månader och resa till Bali, Vietnam, Thailand men inget som är bestämt än och är väldigt öppen för förslag!

Är ute efter både upplevelser och se den fina naturen, lära känna nya roliga människor och eventuellt lite fest. Få en ny start på det nya året helt enkelt och komma ut ur comfort-zonen.

Om det är någon som är sugen på något liknande och tänkt göra en liknande rutt så hör gärna av er!
27 okt. 2016 21:10
Tjena :)
vi är två tjejer som ska resa runt i Asien 2-3 månader från januari :)
hör av dig om du är intresserad / Johanna & Cornelia
Av Elingl
1 nov. 2016 14:31
Hej! Är nästan exakt den resan jag är ute efter, vill åka i slutet på februari och vara borta i några månader! :)
Av Linddah
3 nov. 2016 11:42
Hej jag tänkte åka i febuari och är sugen på samma rutt! Lägg till mig på Facebook så kan vi snacka mer. Linda Knutsson ronneby
Av Frejah
3 nov. 2016 18:08
Hej!
Inte vågat svara på något annat inlägg men det här lät precis som den resan jag vill göra :)

Jag sitter i samma situation som du med att jag vill lämna min comfort zone. Har jobbat på samma jobb i flera år och de flesta av mina kompisar har flyttat hemifrån eller börjat plugga mm och har ingen möjlighet att åka nånstans...

Bilden jag har i huvet med en sån här resa är inte att få se så många länder som möjligt, uppleva kultur och fattiga länder utan mer en lång semester. reser gärna runt och bor mindre fint men tänker mig att tex lära mig surfa, sola, bada, snorkla, se fina stränder och alt lite djungel/liknande, snorkla, festa, träffa nya människor och inte ha några måsten!

Skulle gärna vilja åka till Thailand, Bali och giliöarna. Laos, Kambodja mm är inte lika viktigt för mig. dröm vore även att kanske åka förbi mer lyxiga länder innan man åker hem (lågsäsong så säkert billigt) tex Maldiverna, men det är mest en dröm...

Tänker mig att vara borta kanske 2-3 månader. Max 4
Jag bor i Stockholm och är 22 år :)
Av Dumbi
3 nov. 2016 19:46
Hejsan! Åker nu den 24e november med start Thailand, och kommer sedan fara omkring där nere! Kommer åka hem nån gång i maj 2017. Kommer vara själv från 8e mars ungefär så det är bara att höra av sig om nån vill mötas upp längs vägen :)

Simon 27 år.
4 nov. 2016 08:21
Hej!! Detta låter precis som en resa jag skulle vilja göra.

Jag har bokat en enkelbiljett ner till Phuket den 3e januari och efter det är ingenting bokat. Så ifall du kommer iväg så är det bara att höra av sig så kanske vi kan mötas upp någonstans och resa tillsammans. Hade varit hur kul som helst!

Är en spontan tjej på 19 år som vill träffa nya människor och uppleva nya ställen, även sola och bada haha. Såklart festa där nere med.

Hojta om de låter intressant, Facebook Ebba Axborn! :)
Av Mitox95
10 nov. 2016 22:58
Tjena, är en kille på 21 bast som vill lämna Sverige ett tag och hitta på något annorlunda!
Jag är sugen på en liknande resa från Februari och ungefär 3 månader framåt för att lära mig surfa på Bali men även resa runt och upptäcka kulturen/naturen.
Är ganska spontan av mig och älskar sol/värme, bad och att prova på nya saker!
Har ni en gruppchatt eller liknande på FB får ni gärna lägga till mig! :)
Alexander Pedersen från Helsingborg (y)
11 nov. 2016 20:40
Hej!

Jag är en 19-årig, glad och sprallig tjej som också är sjukt sugen på att dra ihop ett härligt gäng och göra en liknande resa! Är även inställd på att åka iväg i februari och vara borta 3-4 månader :) Hör gärna av dig! Maja Ulén på Facebook
Av Annaaab
15 nov. 2016 09:59
Hej! 24 år från Malmö. Jag är också inne på en resa med thailand filippinerna bland annat, cirka 2 månader. Jag vill också starta i februari, inviga nya året med en grym resa med mycket upplevelser, härliga människor, hamna utanför komfortzonen, sol strand bad, äventyr, lite fest och njuta i värmen på nya platser. Söker reskompis ev reskompisar ifall man får ihop ett gäng :) Anna Brahed på Facebook