Södra Thailand i januari-februari

3 jan. 2014 00:32
Visningar: 363
Hej!

Jag är en glad tjej på 20 år som älskar att uppleva och testa nya saker. Jag tog studenten 2012 efter att ha läst natur med inriktningen adventure. Efter det åkte jag till Australien för att jobba och resa under en längre tid och tog en sväng till Indonesien också. Sedan dess har jag jobbat med lite olika saker här i Sverige. Nu känner jag att det nu är dags att ta sig ut i världen igen och inviga det nya året på bästa sätt med nya upplevelser!

Jag har ännu inte bokat något men planen är att åka ner till Phuket (eller eventuellt Bangkok) i mitten/slutet på januari och vara i Thailand i cirka 4 veckor. Tanken är att åka runt till ställena i södra Thailand (både väst- och östsidan) och kanske en sväng till Malaysia. Jag tycker det är viktigt att ta det som det kommer och inte planera resan alldeles för mycket i detalj :)

På min resa vill jag bland annat snorkla, ta dykcertifikat, surfa (om det är möjligt), se lite tempel, bada i vattenfall, festa lite, uppleva Full Moon Party (antagligen den 15/2), åka på dagsturer, sola, bada och självklart bara njuta av livet!

Är det någon som är sugen på att åka ner samtidigt som mig eller vill mötas där nere? Om ni vet med er att ni är i de södra delarna runtomkring 15/1-20/2 kan ni väl höra av er så kan man eventuellt mötas upp? :)

Hör av er här eller på facebook om det låter intressant! :)
/ Johanna Göthe
3 jan. 2014 02:23
Hej,

Hittade dig inte på fb så skriver här! Låter väldigt kul, jag befinner mig just nu i Australien men funderar på att dra vidare till Asien om ett par veckor! Är 21 år gammal, från Göteborg! Pm:a gärna på fb, heter Hanna Grimsborn. Hörshej!
3 jan. 2014 08:19
Hej hej,

Vad kul! Konstigt att det inte gick och hitta mig, får kolla upp det. Nu har jag iallafall skrivit till dig där! :)
3 jan. 2014 12:04
Hej igen,

Har inte fått något meddelande på fb, lägg till som vän så kanske det kommer fram!
9 jan. 2014 16:22
Hejhej!

Jag åker till Pattaya imorgon, så är framme där den 11e, när åker du till Thailand? Jag kommer befinna mig på Pattaya fram till den 23e. Jag kommer vara ensam varje måndag-fredag och planerar att boka in olika aktiviteter, finns du i Thailand under min vistelse och har vägarna förbi Pattaya möter jag gärna upp dig.

Är en tjej på 19 år.
9 jan. 2014 16:28
Hej!

Jag kollar efter biljetter kring den 20-25/1 och vill gärna bli kvar i 4 veckor. Hade du tänkt åka vidare efter dina dagar i Pattaya eller åker du hemåt? :)
9 jan. 2014 16:31
Jaha.. jag åker hemåt den 23e :/
9 jan. 2014 16:34
Jaha okej, vad synd att du åker hem då. Men hoppas du har det jättehärligt och får en trevlig resa! :)
Av Sandy89
9 jan. 2014 20:15
Jag och min pojkvän åker till Phuket den 20 januari och stannar två veckor, skulle vara kul att träffa upp härliga människor :)
9 jan. 2014 22:02
Hej!
Jag flyger till Bangkok på måndag (13 januari). Jag stannar där ett par dagar för att sedan flyga ner till Krabi. Min plan är sen att öluffa lite utanför Krabi, åka över till Phuket, sen kanske ner till Malaysia/Bali. Har endast bokat flyget dit (till Thailand), så jag är borta på obestämd tid. Tänkte ta allt lite som det kommer :)

Skulle vara kul att träffa någon mer där borta eftersom jag backpackar ensam för första gången! Jag är en tjej på 19 år :)

Hör gärna av dig/er här eller på facebook! :)

// Carolina Hedborg
10 jan. 2014 00:20
Sandy 89: Jag kommer troligen komma ner till Phuket någon/några dag efter er, det skulle vara jättekul att träffas där nere då :)

Carrobarro: Vad kul, då kanske du är i krokarna när jag landar :) Det kanske är lite lättare att eventuellt bestämma något när det närmar sig för båda. Vi kan ju se vart du befinner dig när båda har kommit ner! :)
Av Sandy89
10 jan. 2014 01:04
Ja absolut vi kommer att åka runt omkring Phuket så mycket vi kan och självklart snorkla och festa :)
Bara att höra av dig på min mail eller facebook om du har lust att ses: (Logga in för att se e-postadress)
Av Sofief
10 jan. 2014 19:40
Hej!
Vi är två tjejer i 20 årsåldern som kom till phuket för en vecka sen. Ska åka runt till olika öar runt phuket nu fram till 6 februari och därefter kuala lumpur eller Singapore sen får vi se. Vi vill båda två träffa nytt folk under tiden vi är här och det vore jätteroligt att bara träffas upp på vägen under några dagar eller så. Det är bara att höra av dig när du kommer hit om du vill träffas!
/Sofie och Sara
10 jan. 2014 19:50
Jag kommer att åka till Phuket i slutet av Januari eller början av Februari. Kommer att stanna där i minst tre månader, så ifall någon har vägarna förbi där och vill hänga är det bara hojta till! :) Jag räknar med gött häng, fest, sol och annat som gör livet värt! Dra ett PM på min facebook https://www.facebook.com/kenni.lundberg ifall någon vill träffas där nere framöver. Ha det! :)
Av Sofief
10 jan. 2014 20:09
Kanske ska skriva också att vårat mål med den här resan till största del är att upptäcka. Att få se Thailands ö-liv, kolla marknader, träffa på olika folk, åka på utflykter och vandringar till vattenfall och andra spännande platser. Och kanske även lite party någon gång ibland :) du kan kontakta mig via fb på https://m.facebook.com/sofie.falk1

Ha det bra så länge så kanske vi hörs! :)
11 jan. 2014 12:03
Nu är biljetten bokad! Den 20/1 åker jag ner till Phuket.

Sandy89: Jag kommer höra av mig när jag kommer ner! :)

Sofief: Jag har skrivit till dig på facebook :)

Sebastianedvin: Jag har skrivit till dig också :)
Av Benn
11 jan. 2014 16:48
Jag och en polare kommer vara på Phi phi 16 jan och några dagar framåt! sen dra till Phuket/Krabi efter att vi ledsnat på Phi phi!

Hör av dig om du vill mötas upp :)
13 jan. 2014 03:57
Benn: vad härligt! Då kanske ni möjligen har kommit till Phuket när jag landar. Jag hör av mig när jag är där så får vi se vart ni befinner er! :)
19 jan. 2014 02:48
Sandy89: Ja jag såg det så jag skrev till dig på facebook, men det kanske har hamnat i din övrigt-korg :) Jag åker kl 07 (usch..) via London och Hong Kong. Är framme i Phuket vid kl 11 den 21 :) Vart ska ni bo de första nätterna? Jag har inte bokat något ännu ;o