Snuskiga medpassagerare

Av Gevalia
8 mars 2013 10:51
Visningar: 285
Varför får jag alltid dessa sk "arkeologer"som företar utgrävningar i diverse kroppsöppningar. bredvid mig på flyget? Jag menar dessa herrar i olika åldrar som sitter och petar sig i näsan, öron och naglar, för att därefter sprätta iväg fyndet.(förlåt mig ni som har denna titel och yrke, jag beundrar er.). Nog kan ni väl hitta på något trevligare att roa er med.
8 mars 2013 10:57
Så Du menar att det bara är herrar som sysslar med detta eller bara att Du har otur och alltid blir placerad bredvid just herrar?;-)

I övrigt får jag hålla med om att det kan skötas på toaletten och inte bland andra människor.
Av Gevalia
8 mars 2013 11:03
Jag hamnar som regel bredvid dessa herrar, trots att jag åker med min man. Damerna omkring mig verkar ha mera hyfs!
8 mars 2013 11:38
Då verkar det som att Du har både otur och tur samtidigt....
Av Tubbe
8 mars 2013 12:19
Trodde inte att förskolebarn/nollor var så känsliga.
Av Fredros
8 mars 2013 13:22
Säkert har Du rätt i sak, att detta borde inte hända Dig. Själv har jag aldrig tänkt på det. Redan när jag stänger dörren hemma och ger mig ut på resa,försöker jag höja "irritationsribban". Att resa betyder ju att man riskerar att möta en hel värld av från en själv "objudna" människor.
Av Chilli
8 mars 2013 19:17
Förstår vad du menar , en anna sak ,när folk står i mittgången i planet o snackar bockar dom sig o helt plötsligt har man deras röv mitt i ansiktet knappast fräscht o detta ser du knappt på tunnelbanan ,nä så fort svenne kommer in i ett plan släpper dom både luft o hämningar, hur många ggr har det inte helt plötsligt luktat fy f-an pga att någon släppt sig , o alla tittar på varandra, nä jag gör inte de, jag håller mig till toan.
8 mars 2013 19:43
Ha ha vilken lustig läsning! Men håller med. Inte kul att vara tvungen att knö men nån på ett 12 rimmarsflyg när personen gör saker som gör en själv spyfärdig
Av Bengtar
8 mars 2013 19:58
Det är inte alls konstigt att man fiser när man flyger. Vid flygning på 10000 meter ligger kabintrycket på kanske 3500 m. Har man ätit ärtsoppa eller bönor före flygning så har man "laddat". När lufttrycket från marknivå följer med upp till kabinhöjden 3500 m. Lufttrycket minskar även i magarna och som följd utvidgas den. Man får då ett övertryck som ska ut. Det är inte alls konstigt, men det är inte alla som förstår hur kroppen fungerar.
Av Chilli
8 mars 2013 20:36
Eftersom alla vet att man fiser av ärtor,kål och böner är det väl inget man äter innan en flygning :) o klara man inte hålla sig får man gå på toa oftare. har gjort 8 långflygningar och har faktiskt aldrig fiset utanför toan, om det inte har hänt när jag sovit o då ber jag om ursäkt. nä 15-20 min efter middagen är det rena "brakfesten" :)
Av Jimmieh
8 mars 2013 21:00
Sen har vi medelålders damer som verkar ha badat i taxfree parfym och har tryck i sig i en storlek 38 när de igentligen är storlek 50 och när de ska passera i gången blir enns axel träffad av bilringarna som pressas ut :)
Av Tazzo
8 mars 2013 21:46
Jag har nog klarat mig rätt bra.. eller så har jag rätt hög tröskel för tolerans. Men en gång hade jag oturen att hamna bredvid en otroligt pratsam herre med en andedräkt som kunde jämföras med doften av en överkörd grävling som legat i solen i ett par veckor.. Det var faktiskt rätt jobbigt då flygningen var 9 timmar. Jag fick låtsas sova mestadels av resan men jag kände på odören varje gång han vände sig åt mitt håll. :)
Av Chilli
8 mars 2013 22:35
Du kunde bjudit honom på en whiskey :)
Av Tubbe
8 mars 2013 23:19
Citerat från tazzo:
Jag har nog klarat mig rätt bra.. eller så har jag rätt hög tröskel för tolerans. Men en gång hade jag oturen att hamna bredvid en otroligt pratsam herre med en andedräkt som kunde jämföras med doften av en överkörd grävling som legat i solen i ett par veckor.. Det var faktiskt rätt jobbigt då flygningen var 9 timmar. Jag fick låtsas sova mestadels av resan men jag kände på odören varje gång han vände sig åt mitt håll. :)
Var det på väg till New York ?

/ R
Av Chilli
9 mars 2013 00:28
Hej Tobbe kände du dig träffad ;)
Av Tazzo
9 mars 2013 10:13
Citerat från tubbe:
Citerat från tazzo:
Var det på väg till New York ?

/ R
Rätt land iaf. Det var på väg till Chicago. :)