Snus till USA

28 jan. 2017 09:21
Visningar: 22508
Åker om några dagar till Miami och sen RC kryssning komma att tänka på att mannen snusar och minst en dosa om dagen
Hur mycket får man ta in?

Tacksam för svar
28 jan. 2017 10:14
Min man snusar också och tar med det han behöver för den tid vi är i USA. Blir ungefär en dosa per dag. Det har hittills inte varit några problem alls. Men tar man en för stor mängd i förhållande till resans längd kan det nog bli problem. Vi har inte hittat någon specifik information hur mycket man får ta in. Han har det alltid i handbagaget.
28 jan. 2017 10:49
Citerat från Jeanettenewmill:
Åker om några dagar till Miami och sen RC kryssning komma att tänka på att mannen snusar och minst en dosa om dagen

Tacksam för svar
Man får ta 2hg tobak per person tullfritt, mer om man förtullar.

Edit: Tittade på tullens sida och de har tydligen ändrat ordalydelsen en del. Man anger nu inte någon gräns för lös tobak (bara cigaretter och cigarrer). Man ska nu kontakta (i förväg) flygplatsen (eller hamnen/landgränsstationen) där man anländer för att få besked om detta. https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/53/~/traveler-bringing-tobacco-products-(cigarettes,-cigars,-bidis)-to-the-u.s.-for
28 jan. 2017 10:57
Citerat från Helene63:
Min man snusar också och tar med det han behöver för den tid vi är i USA. Blir ungefär en dosa per dag. Det har hittills inte varit några problem alls. Men tar man en för stor mängd i förhållande till resans längd kan det nog bli problem. Vi har inte hittat någon specifik information hur mycket man får ta in. Han har det alltid i handbagaget.
Hur mycket har ni då haft och har tullen tittat på det?
28 jan. 2017 11:00
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Helene63:

Visa mer
Det har nog varit ungefär 2hg. Nej tullen har aldrig kollat något.
28 jan. 2017 11:12
Citerat från Helene63:
Citerat från Helene63:

Visa mer

Visa merDet har nog varit ungefär 2hg. Nej tullen har aldrig kollat något.
Tack! Då låg ni förmodligen under gränsen ändå och man vet aldrig om något kan vara ett problem förrän de sett vad man har ;-)
28 jan. 2017 11:20
Citerat från Helene63:
Citerat från Helene63:

Visa mer

Visa merDet har nog varit ungefär 2hg. Nej tullen har aldrig kollat något.

Visa mer
Tack! Då låg ni förmodligen under gränsen ändå och man vet aldrig om något kan vara ett problem förrän de sett vad man har ;-)
Ja det har vi nog gjort. Får se hur det går när vi åker i april :D
Av Birgere
28 jan. 2017 11:26
Man kan nog utgå från att man kan ta med en stock tullfritt (som det är i övriga världen). Hur länge man stannar spelar ju ingen roll då det inte är mediciner det handlar om. Har man mer så ska det förtullas.
28 jan. 2017 20:01
Tack för alla svar
Jag får väl bli en snusare under resan och lägga lite i min väska;)
28 jan. 2017 21:30
Vad snusar han? Man kan faktiskt köpa svenskt snus här i USA på ganska många ställen.
Av Annaer
29 jan. 2017 23:25

Tacksam för svar

Visa mer
Hur mänga dosor är 2hg?
30 jan. 2017 00:19
Citerat från Annaer:

Tacksam för svar

Visa mer

Visa mer Hur mänga dosor är 2hg?
Ingen aning, har aldrig snusat, köpt snus eller kommer någonsin göra det ;-)
30 jan. 2017 00:56
Det går annars utmärkt att köpa svenskt snus där. Finns flera ställen i Tampa som säljer det. Så någon panik behöver ni inte ha.
Av Sasv100
30 jan. 2017 09:57
Jag snusar och vid resor till USA har jag med mig en stock portionssnus per vecka jag är på resa.
Under mina +10 resor har jag aldrig råkat ut för några frågor eller incidenter angående snuset i mitt bagage.
Jag placerar 1 stock i handbagage och resten i mitt chekade bagage.

En dosa med portionssnus väger ca 18-24 gr. Lössnusdosa är i de flesta fall 45 gr tung
Av Fs
30 jan. 2017 14:30
Min erfarenhet säger att de ofta har svenskt snus på Seven Eleven om man måste handla. Annars finns det "snusliknande" som heter Copenhagen (som förvisso smakar skit i jämförelse med svenskt snus enligt mig) som i värsta fall kan fungera som substitut tills man får tag på "riktigt".
Av Y56l
30 jan. 2017 20:18

Tacksam för svar
Hej
Det går bra att köpa snuset i Florida också. Min man hittade ett favoritsnus, Grizzly......

Trevlig resa
Av Annaer
12 jan. 2019 23:11
Skriver här istf att starta en ny tråd.

Är det någon som vet reglerna för tobalsfritt snus? Tobak är ju 2 hg men hur räknas det när snuset inte innehåller någon tobak utan bara nikotin? Jag menar inte Nicorett.