Snorkling/scuba diving Sardinien
Hej!
Det finns väldigt många fina, rena och turkosa stränder på Sardinien. Säkert jättefint att snorkla där, men är det någon som kan tipsa om något bra snorkling ställe med lite mer revbotten än klar sand? Mer fiskliv.
Såg även att Blue Services har utflykter för snorkling och scuba diving, behöver man certifikat för att få dyka med tuber och full utrustning? Vill ha era allra bästa tips! :D Tack!
Det finns väldigt många fina, rena och turkosa stränder på Sardinien. Säkert jättefint att snorkla där, men är det någon som kan tipsa om något bra snorkling ställe med lite mer revbotten än klar sand? Mer fiskliv.
Såg även att Blue Services har utflykter för snorkling och scuba diving, behöver man certifikat för att få dyka med tuber och full utrustning? Vill ha era allra bästa tips! :D Tack!
Jag har sett 2 dagars program där man fått avsluta med ett par dyk med tuber till 10-15m tillsammans med en instruktör. Men jag kommer inte ihåg var (det var 10 år sedan jag var på Sardinien), men det var inte så farligt dyrt, 150€ kanske. Googla på så hittar du säkert något.
Citerat från Emely88:
Tack för info! Söker vidare och hoppas på att kunna få uppleva något dyk med tuber :)
Det är som sagt inga problem att hitta på google.Tack för info! Söker vidare och hoppas på att kunna få uppleva något dyk med tuber :)
Första sidan jag fick träff på var
http://www.sardiniadivers.com/rates.html
och övriga träfflistan var lååååång