Snorkling Koh Tao

Av Bennyd
10 dec. 2006 11:48
Visningar: 1486
Det diskuteras enbart dykning och certifikat vid resa till Koh tao.
Vad finns det för möjligheter och vad bör man undvika om man enbart är intresserad av att snorkla vid vistelsen på Ko Tao.

Vi kommer att bo på Sairee 5 nätter i slutet av februari.

hälsningar Benny
Av Haikko
18 dec. 2006 23:10
Åk till sydsidan och snorkla vid SAI DAENG BEACH som ligger närmast shark island, finns gott om fisk och förståss revhajar. Vi var helt klart nöjda med det vi fick se, dessutom är boende bra där också.
Av Bennyd
6 jan. 2007 13:43
Tack för tipset. Det låteer intressant
Av Jorgen
10 jan. 2007 20:50
Snorklingen på Ko Tao är väl rätt medioker runt ön? Vad jag kommer ihåg var det mest trasiga rev på dom platser som man lättast tar sig till.
Av Dirigo
14 jan. 2007 17:27
Undvik fullmånefasen då det är störst skillnad mellan ebb och flod som rör upp sedimenten från havsbotten. Sikten blir urusel! Och givetvis ska man ju försöka åka ut till något ställe där det är så lite folk som möjligt.
Av Jorgen
16 jan. 2007 22:38
>Citerat från dirigo:
>Undvik fullmånefasen då det är störst skillnad mellan ebb och flod som rör upp sedimenten från havsbotten. Sikten blir urusel! Och givetvis ska man ju försöka åka ut till något ställe där det är så lite folk som möjligt.

Hehe, lite folk på Ko Tao som inte befinner sig i på och under vatten får man nog leta efter. Jag vet inte hur dom ser på att ta med folk ut på dykbåtarna, folk som endast snorklar?
Av Dirigo
21 jan. 2007 18:14
>Hehe, lite folk på Ko Tao som inte befinner sig i på och under vatten får man nog leta efter. Jag vet inte hur dom ser på att ta med folk ut på dykbåtarna, folk som endast snorklar?

Det var inte dykbåtarna jag syftade på! Det finns ju andra sätt att ta sig runt och ut från ön på egen hand.
Av Jorgen
21 jan. 2007 23:26
>Citerat från dirigo:
>>Hehe, lite folk på Ko Tao som inte befinner sig i på och under vatten får man nog leta efter. Jag vet inte hur dom ser på att ta med folk ut på dykbåtarna, folk som endast snorklar?
>
>Det var inte dykbåtarna jag syftade på! Det finns ju andra sätt att ta sig runt och ut från ön på egen hand.

Helt sant och riktigt. Den som söker den finner :)
Av Bennyd
10 feb. 2007 08:33
Vi åker på söndag och jag kommer att besöka stranden vid shark island. klart intressant. Vi får se om det går att följa med någon att dykbåtarna. Till sist är det ju pengar som styr. Det hade varit fint att komma ut och se oförstörda koraller och livet kring dessa.

Tack ni som har svarat