Skönhetsbehandlingar - botux, plastikoperationer & tandblekningar

26 nov. 2013 13:54
Visningar: 2327
Hejsan hoppsan allihopa!
Jag ska under vintern åka till Thailand för första gången!
Det jag nu undrar över är vilka skönhetsbehandlingar de finns att tillgå, så som mot acne och accneärr (det finns ju något som heter microneedling som ska kunna minska synliga ärr, spm finns i Sverige)
Vilka tandbleknings metoder finns de o vilka är bäst? Och vad kostar det att tex fylla i läpparna & former av fettsugning, vilka kliniker och tekniker är bäst och vad kostar de? Jag har ju hört att just olika skönhetsbehandlingar ska vara billigare i Thailand, men är kvalitén densamma som i Sverige? Därför uppskattar jag verkligen om ni vill dela med er av er kunskap och erfarenhet om detta området.

För att göra det enkelt lite mer konkret, detta frågar jag efter:
★ Vilka behandlingar finns de mot acne och accneär? - Priser/kliniker?
★ Vilka tandbleknings metoder finns de? - Vilka är bäst/Pris & kliniker?
★ Vad är priset på botux? - Pris/kliniker?
★ Vad finns de för behandlingar/operationer om man vill bli av med fett på insidan av låren? - Pris/kliniker?
★ Vad finns de mer för skönhetsbehandlingar? - Pris/kliniker?

Tusen tack till alla som tar sig tiden att hjälpa mig med detta!
Av Marilcj
27 nov. 2013 11:42
Säkraste tipset.....kontakta Bangkok Hospital, de finns i alla större städer.
De utför det mesta inkl tandvård och är ordentligt utbildade för det.
Runt halva priset mot hör hemma generellt.
Av Jamrock
28 nov. 2013 17:43
Maila till destination beauty, ca halva priset på plastikkirurgi jämfört med Sverige. (Logga in för att se e-postadress), hon är grym på snabb service o kan svara på det mesta :)

Detta är svar som jag fått nyligen från henne:

Läppförstoring kostar cirka 20,000 THB = cirka 4,225 SEK för Restylane. Det brukar hålla i upp till 6 månader men kan variera från person till person.

Tandblekning kostar 17,500 THB = cirka 3,700 SEK

Botox för tex bekymmersrykor etc kostar 550 THB per unit = cirka 115 SEK per unit så det slutliga priset beror på hur mycket du behöver.

Hoppas det hjälper dig lite :)

Kram