Sverige
Miliam,
13 dec. 2015
Updaterad av Miliam
för 8 år sedan
Hej!!!
Vi brukar åka på solsemester men nu har jag fått fnatt och vill åka skidor några dagar över nyår... Med kort varsel letar jag febrilt på nätet men har inte en blekaste aning vart jag ska kolla....
vi har aldrig åkt skidor och jag vet att jag är sent ute men jag vill gärna ha hjälp... ...
Österrike
Sierra,
16 okt. 2007
Updaterad av Billy_basket
för 17 år sedan
Gillar du en mix av snö och barmark kan jag rekommendera en trip till Sölden i Österrike. Glaciärskidåkningen är bäst fram till slutet av oktober - början av november. Under vintern är det stängt däruppe och liftarna startar då nere i byn där du erbjuds fin åkning men inte på lika hög höjd. Sölden, ...
Updaterad av Vittjarn
för 8 år sedan
Hej vi är ett glatt gäng 40-50 åringar som funderar på att åka en vecka till Alperna och undrar vilken ort som skulle passa oss bäst. Vi är medelbra skidåkare (ett par av oss är nybörjare) och gillar långa härliga backar.
Afterski och en härlig fest-stämning är nästan lika viktig för oss som ...
Spanien
Monki66,
2 nov. 2014
Updaterad av Monki66
för 8 år sedan
Hej!
Är det någon som har varit och åkt skidor i Sierra Nevada i Spanien?
Tar gärna emot tips om bra boende i byn och även bästa tiden att åka dit!
Hälsningar Monica ... Jonnyx: Skidåkningen i Sierra Nevada är riktigt bra, allra bäst är det på våren februari - april.
Liftsystemet är ...
Sverige
Ellismellis,
6 jan. 2010
Updaterad av Muangthai
för 14 år sedan
För två år sedan började jag åka utför och blev frälst. Vi har varit i Stöten två gånger och trivs där men nu vill jag ha tips på andra bra platser och hur jag enklast, billigast, smidigast tar mig dit från där jag bor, Tranås.
Jag vill helst inte behöva köra bil dit.
Har ni några bra idéer så ...
Sverige
Tholle,
17 aug. 2008
Updaterad av Mikael1976
för 15 år sedan
Har i flera års tid åkt med familjen till Sälen för att åka slalom. Har nu lite smått börjat kolla på Vemdalen istället. Är det någon som varit där och hur är det för barn(10,6 år)? Sälen är ju lite närmare men börjar tröttna på backarna där. Roligare med något nytt.
MVH Linda ... Grekland: Hej ...