Österrike
Sofieja,
7 apr. 2014
Updaterad av Yessie
för 8 år sedan
Hej
Jag funderar på att ta med familjen till Alperna och åka skidor nästa år på påsklovet, men påsklovet är vecka 15. Är det för sent att åka till Alperna då? ... Yessie: Hej!
Hur gick det med resan, kom ni iväg? Samma problem detta år, påsken är v 15 igen... Det verkar vara väldigt svårt att ...
Österrike
Ap65,
3 sep. 2013
Updaterad av Alperna
för 10 år sedan
Hej
Någon som varit i Schladming / Dachstein?
Hur är skidåkningen? Snötillgången?
Hur är After Ski och byn? Vi kräver inget partaj, men lite liv vill man ju ha...
Kommer att åka med familjen, två vuxna och två tonåringar.
Tar tacksamt emot tips ... Worldofmarie: Skidåkningen är kanon! Stort ...
Österrike
Lfwamberg,
11 sep. 2013
Updaterad av Worldofmarie
för 11 år sedan
Hej!
Jag och mina kompisar funderar på att åka till Österrike på sportlovet vecka 8 2014, för en skidsemester. Var skulle ni rekommendera att åka om vi söker grym skidåkning med en massa fest? Gärna till ett lagom pris också.
Tack!
- Line ... Canada2000: Oj svår fråga, det finns alldeles för ...
Österrike
Pandit,
4 sep. 2008
Updaterad av Pandit
för 15 år sedan
Någon som vet var det kan finnas (förutom Bad Gastein, där jag vet att det finns...)?
Kanske skall säga att det är för barnen, 7 och 11 år. ... Jessicaelizabeth: Farsan är skidlärare i Mayrhofen ett par månader om året (en månad runt jul/nyår samt i februari). Han har jobbat som skidlärare i snart ...
Österrike
Joh111,
31 aug. 2008
Updaterad av Jappstam
för 16 år sedan
Funderar på att åka med familjen och fira jul i Alperna. Hur är det med snö och kyla då, någon som vet? Har kikat på Dorfgastein, har någon varit där? Tacksam för tips och info,
/Joh ... Jappstam: Jappstam. Kan rek. Sportgastein, samma område, fast högre upp. En glaciär, snösäkert och bra åkning. ...
Österrike
Maria89,
4 sep. 2007
Updaterad av Carolinuss
för 16 år sedan
ja och några kompisar vill åka ner till Alperna och åka skidor på påsklovet dvs vecka 13..någon som har något tips..vi vill ju helst ha d så billigt som möjligt men ändå ett bra ställe :P någon? tacksam för svar! ... Billy_Basket: Vad som är bra , beror ju lite på era skills..
T ex. Chamonix är ju ...