Siter för att söka resa utan att ange slutdestination...

Av Mickant
19 dec. 2013 08:48
Visningar: 4338
Hejsan!
Min familj ska resa i slutet på januari och jag har fått i uppdrag att leta resa...
Men jag har svårt att hitta andra söksiter än dom man måste ange destination på, typ flygguiden.se!?
Vilken iof är helt fantastisk... Men det skadar ju inte att titta på flera ställen!
Flygstol eller charter spelar ingen roll!
Så kom med alla söktips ni har!
Av Bibby
19 dec. 2013 10:36
Hur menar du nu?
Söka resa men inte skriva vart man vill? Vad söker du på då?
Av Mickant
19 dec. 2013 10:55
Jag söker på tidpunkt, vi kan åka mellan 18jan och 23 jan och vill vara borta i ca 14dgr.
Vill åka dit det är varmare än Sverige, finns saker att göra. Inte bara åka på turistsaker och ligga på stranden, billig resa och billigt att leva. Var i världen är inte så viktigt!
19 dec. 2013 11:14
Vad jag vet kan man bara söka så om man letar efter charterresor, t.ex. här på Reseguiden. Men att söka enbart flyg är nog inte möjligt, det blir helt enkelt för mycket.
Det är annars lättare att komma på några destinationer som är intressanta att åka till och sen söka på det. Ska det vara billigt väljer ni bara bort sånt som Maldiverna, Seychellerna, Mauritius etc.

Men det finns t.ex. Thailand, Malaysia, Egypten, Sydafrika, Brasilien, Latinamerika, Indien, Sri Lanka, Indonesien...
19 dec. 2013 19:28
Hej,

jag brukar använda allaflygbljetter.se. Där går det också att söka biljetter med annan hemreseort än destinationen för utresan. Det är nog bara reguljärflyg iofs.

/Erika
20 dec. 2013 15:45
En variant är flygresor.se och deras Prisjägaren.
Där kan du få upp lägsta pris på en kartbild. Du anger själv avreseort och datumintervall.
Av Mickant
23 dec. 2013 09:00
Gunillad, precis den typen av sökning som man kan få på flugresor.se är jag ute efter!
Resmålet i sig är inte det viktigaste utan mest upplevelse för minst pengar ;-9