Sista minuten till Indien.

Av Cickie
25 apr. 2008 23:25
Visningar: 1134
Ibland har jag sett väldigt billiga sista-minuten-resor till Indien. Jag har också hört talas om hur lång tid det kan ta att få visum dit. Hur fungerar det, vem kan boka en sådan resa? För man kan väl inte skaffa visum utan att ha en biljett? Finns det någon som vet hur detta hänger ihop? Cickie.
26 apr. 2008 10:57
Kan det inte vara sådana som har medborgskap i landet som tar de resorna? Eller om visumet från förra resan räcker fortfarande?
Jag vet inte, jag har inte varit dit ännu, även om det varit nära, förra vintern.
Funderar också på hur det där hänger ihop...
Av Energi
27 apr. 2008 11:30
Du behöver inte ha bokat en resa för att få visum och det gäller i 6 månader. Du får visumet på 1 dag om du lämnar in ansökan på morgonen och hämtar det på em. Men söker du postvägen kan du få vänta ca 20 dagar om du har otur.
Av Mumbay
18 okt. 2008 16:55
Helt rätt som energi säger, skaffa först visum och res sedan fyll i ansökan på ambassadens hemsida bifoga foto + pass och skicka till ambassaden ( om du ej kan åka dit ) bifoga adresserat kuvert för återsändande, kostar tot 122 sek.
Hälsningar
Mumbai
Av Mumbay
18 okt. 2008 16:59
Jag uttryckte mej oklart. Visumet kostar 440 som du betalar till ambassadens bg. bifogar kvitto, tar extra kopia till dej själv. 122 sek är postens avgifter.
Hälsningar
Mumbai