Kambodja
Karolo,
26 sep. 2016
Updaterad av Lillaannaj
för 8 år sedan
Vi är några som ska flyg från Saigon till Sihanoukville och undrar om det är Ok att fixa visum när vi landar i Sihanoukville eller är det bättre att fixa det i Vietnam? ... Lillaannaj: Ja visa on arrival verkar finnas. Det är e-visa som inte stöds enligt den hemsidan jag länkade till. Ingen idé att ...
Kambodja
Limone2,
17 nov. 2015
Updaterad av Jallos61
för 8 år sedan
Tänkte fira nyår i Sihanoukville eller Koh Rong.
Boendet börjar ta slut så jag måste ta ett beslut snarast :) ..
Är det någon som har ett bra tips vart jag borde fira in det nya året ? ... Jallos61: Angående dollar ibland får man riel tillbaka när man betalat det är 4000 riel på en dollar. ... ...
Kambodja
Hampen85,
7 mars 2015
Updaterad av Turochretur
för 9 år sedan
Har läst en del tips om Kambodja å dessa ställen , men tar gärna mer.
Ska åka buss från Bangkok.
Har ni några roliga och bra tips tex bra shopping, marknader, bra dormboenden, mm ... Turochretur: Fixa e-visa innan bussresan så flyter det bättre vid gränsen där man annars kan bli kvar i timmar. ...
Kambodja
Ell2014,
20 feb. 2014
Updaterad av Ellsenk
för 10 år sedan
Hejhej!
Vi kommer att besöka koh Chang ibörjan av mars, samt öarna nedanför, ko mak & ko kut, någon som har varit på de två sistnämnda öarna? :)
Därefter är planen att åka till sihanoukville!
Efter sol och bad vill vi åka till angkor wat, vi undrar dock hur man tar sig dit, buss? Hur långt ...
Kambodja
Alfva,
8 aug. 2008
Updaterad av Alfva
för 14 år sedan
Hej,
Vi kommer att befinna oss ca 2½ vecka på Phu Quoc, men funderar på att göra en liten avstickare däremellan. Eftersom vi åker charter (var billigare så) så kommer vi att vara låsta till att resa från Phu Quoc till Saigon igen, varför Kambodja verkar vara ett bra alternativ.
Är det möjligt ...
Kambodja
Chrlju,
9 juli 2009
Updaterad av Tubbe
för 15 år sedan
Någon som har något tips på boende i Sihanoukville. Har hitta en del på nätet men det vore bra om någon som har något ställe att rekomendera.
Christer ... Reslustkvinna: Hej !
Vi bodde också på Orchidee Guesthouse och var lika nöjda. Hade rum på andra våningen med balkong snett ovanför den lilla ...