Sevärdheter i florida

Av Lh4
28 aug. 2007 11:11
Visningar: 11991
hej,

kollade lite på olika hemsidor till Disney World....See World...Är det sant att biljetter är så dyra ca. 500st.
Så om man är 3 pers i familjen så behöver man minst 5000:- att se all roliga grejer där?????

Hur gör ni bokar ni biljetter via internet eller köper direkt på plats....

Räcker det att man går 1 dag till varje ställe annars blir det dyrt med flera dagar????

TAck för alla svar!!!!
Av Memmie
28 aug. 2007 12:49
Hej!
Ja, det är rätt dyrt att gå in i Orlando parker, men när man väl är inne kostar det inget att åka eller se på shower. Och tro mig, det är värt varenda krona!!
Jag har aldrig köpt biljetter på nätet till parkerna utan köpt på hotellen i Orlando. Flera av de större hotellen har rabatterade biljetter till salu, det är skönt att ha köpt dem innan man kommer till parken så slipper man köa till biljettkassan åtminstone.
Första gången vi var i Florida besökte vi alla Disneys parker. Kortet köpte vi på Disney Planning Center på vårt hotell. Ju fler parker man besöker, desto billigare blir det per park/dag. Vi köpte ett sexdagars kort, i det ingick inträde till alla fyra nöjesparkerna och båda vattenparkerna och så fick vi en gratisdag att lägga antingen på en vattenpark eller på Disneys sportcenter (vi valde en extra dag på Blizzard Beach, en av vattenparkerna). När vi sedan hade varit i alla parkerna var vi sugna att gå tillbaka till Magic Kingdom en gång till, då fick man köpa till en extra dag på sitt sexdagarskort, då hade vi ju gått så mycket så det kostade bara 8 dollar för den extra dagen.
Tänk också på att parkeringen till alla nöjesparker i Orlando kostar 9-10 dollar om dagen. Att äta i parkerna behöver inte vara så jättedyrt. Det finns lite finare restauranger, men de är nästan lika brötiga som snabbmatställena. Det finns mycket olika sorters mat att välja på och prisnivån är ungefär som hemma. Tänk på att skatten aldrig framgår av menyerna utan tillkommer sedan när man ska betala, dock är det inga större summor.
Ett ställe som jag verkligen kan rekommendera är Downtown Disney. Det kostar ingenting, varken att gå dit eller parkera. Där finns massor av kul att göra men mest restauranger och affärer, roligast kvällstid.
Om det räcker med en dag per ställe... svårt att säga. Beror på vilken säsong ni åker och hur mycket köer det är. Efter en dag i en park är man ganska så trött, så lägg gärna in en dag mellan besöken då ni kan slappa och lapa sol. Räkna inte med att hinna med allt på en dag, det är mycket köer och stora avstånd.
Personligen tycker jag att Disney World är bäst, men även Universal Studios är riktigt bra också. SeaWorld var inget speciellt. Tycker man om delfiner och späckhuggare kan det ju vara lite mysigt, men annars höll den parken inte alls samma höga standard som DW och US. Ska man besöka någon vattenpark är också Disneys parker att föredra. Wet´n´wild var i och för sig kul, men inte lika rent och fräscht som Disneys (jag är petig med sånt).
Du får jättegärna höra av dig till mig om du har mer frågor, jag svarar gärna.
// Memmie
Av Familyb
1 sep. 2007 13:46
Hej!
Håller definitivt med föregående talare! :o) väl värt pengarna och missa inte Downtown Disney!!!
Av Disneyparkerna har vi gillat Magic Kingdom bäst, här kan man alldelens säkert lägga två dagar,
men det beror också på om man har barn med sig eller inte och hur gamla dessa barn är?
När vi inte hade barn gillade vi Epcot också, nu får vi nog vänta några år tills grabbarna är äldre.
Den här gången ska vi på MGM studios också, har missat den varje gång....
Sea World tycker vi är värt ett besök, kan ofta köpas i kombinationsbiljett med Bush Gardens eller Universial Studios(missa ej!).
Kollade mina kvitton från förra turen för ca 1,5 år sedan, då gick vår minste ín gratis så vi betalade för två vuxna och ett barn 178 USD (ca 1200:- i dagens kurs) för endagsbiljett. (samma pris både på Magic Kingdom och Sea World). Köpt på plats i automater vid grindarna.
Ta som sagt gärna nån "paus"dag mellan parkbesöken, kanske lite bad och shopping på kvällen, hett tips: Resturangen Rainforest Café på Downtown Disney, gå dit och boka bord.....och gå en sväng runt området. Kul resturang väl värt väntan tyckte vi!
Hälsningar FamilyB
Av Dino6
5 sep. 2007 22:18
hej! vi var pa disneyland forra torsdag och fredag...vi var 2 vuxna och 3 tonarsbarn det kostade ca.700 dollar for oss for 2 dagars kort..mycket pengar men vart varenda ore...vi var pa epcot och det kan jag rekomendera jattekul...nasta dag var vi pa MGM studios det var inte sa mycket att se tycker jag angrar att vi inte tog Magic kingdom i stallet....nu ar vi i fort lauderdale och ska till everglades i morgon..varmt ar det ca.35 grader 30 pa kvallarna.
Av Boena
21 sep. 2007 13:57
Kan rekommendera sidan http://www.floridaguiden.se som en vän till mig arbetar med. Den listar massor av sevärdheter i Florida men även lite mer ovanliga attraktioner som man inte får missa om man har lite tid över.

Mvh,
b.