Säsongsarbete 2015
Tjabba Tjena på alla er ressugna/ res-erfarna. Jag och minst en vän på 20 år,kanske några till, har planer på att säsonga utomlands sommaren 2015 & då kommer vi till den stora frågan - VART? Det finns ju som många vet otroligt många ställen att arbeta på, och med tanke på att vi är relativt unga är de s.k fest-orterna något vi funderar över. Jag personligen har besökt 3 festorter - Magaluf(SPA), Alanya(TR) & Sunny Beach(BULG) & sett här att det finns många jobb som ticket-seller, låg lön & mycket slit..
Nu kommer min fråga till er - ni som har säsongat på dessa typer av orter, vilket rekommenderar ni? Varför just det? Vart ska man söka jobb? Vart jobbade du?
Om vi inte åker till Magaluf eller något av respektive orter, kanske vi funderar på att åka till Asien/Thailand för att jobba. Så ifall någon har erfarenhet av att arbeta i Asien - please let me know.
Ha en toppendag! /Hemberg
Nu kommer min fråga till er - ni som har säsongat på dessa typer av orter, vilket rekommenderar ni? Varför just det? Vart ska man söka jobb? Vart jobbade du?
Om vi inte åker till Magaluf eller något av respektive orter, kanske vi funderar på att åka till Asien/Thailand för att jobba. Så ifall någon har erfarenhet av att arbeta i Asien - please let me know.
Ha en toppendag! /Hemberg