SAS till Chicago & New York?
Ska snart boka våra biljetter till usa-resan nästa år. Vi har hittat bra priser (6600 kr) & det är med SAS+UA, flyger arlanda-chicago, vidare med united airlines till los angeles, los angeles-new york med ua & hem från NY med sas.
Så nu undrar jag hur SAS är att flyga med över atlanten, jag tror att planet är en airbus A333? Har aldrig flygit med sas så jag är tacksam för allas åsikt!! Nån som flugit inrikes med UA, vad tyckte du?
Tack på förhand!!
// Anna
Så nu undrar jag hur SAS är att flyga med över atlanten, jag tror att planet är en airbus A333? Har aldrig flygit med sas så jag är tacksam för allas åsikt!! Nån som flugit inrikes med UA, vad tyckte du?
Tack på förhand!!
// Anna
Hej!
Jag väljer gärna SAS när jag flyger till USA.
Har du vanlig ekonomiklass är det sämsta att filmen (egen monitor) inte går att styra själv. D v s det går inte att pausa eller nåt sånt. Så vill du se film X så måste du se den exakt då den går.
I ekonomi flex kan du styra och pausa filmen enligt eget tycke. Bredare säte.
Business vet jag inte men där finns väl inget att klaga på - större skärm bl a :)
Vad gäller huruvida spriten är gratis eller ej finns i en annan tråd - så det kan du lätt söka på :)
Eller så svarar nån annan på det.
Jag väljer gärna SAS när jag flyger till USA.
Har du vanlig ekonomiklass är det sämsta att filmen (egen monitor) inte går att styra själv. D v s det går inte att pausa eller nåt sånt. Så vill du se film X så måste du se den exakt då den går.
I ekonomi flex kan du styra och pausa filmen enligt eget tycke. Bredare säte.
Business vet jag inte men där finns väl inget att klaga på - större skärm bl a :)
Vad gäller huruvida spriten är gratis eller ej finns i en annan tråd - så det kan du lätt söka på :)
Eller så svarar nån annan på det.
SAS är helt OK framförallt på långlinjerna. Dom har endast moderna A330 och A340 på långlinjerna. Man ska dock vara medveten om att SAS är måttfulla med gratis alkohol. Man får endast två alkoholdrycker gratis men man kan betala för mer om man nu vill.
Deras flygningar är dock för trevliga för att drickas bort tycker jag.
Det som kallas för A333 i tidtabeller är en A330-300 som är en något längre variant av A330-200 som betecknas A332
Det är SAS som är "Operating Carrier" på den flygning som du angett som SAS+UA till Chicago. United har bara rätten att marknadsföra ett antal stolar som sina på den av SAS opererade flygningen. Och det ska du nog vara glad för. United är visserligen att bra Amerikanskt Flygbolag men dom ligger alla en bra bit efter de Europeiska vad gäller Service. Jag vet i skrivande stund inte om även United har fallit till föga som många andra Amerikanska Flygbolag och tar betalt även för maten på inrikesturer.
//"Sture"
Deras flygningar är dock för trevliga för att drickas bort tycker jag.
Det som kallas för A333 i tidtabeller är en A330-300 som är en något längre variant av A330-200 som betecknas A332
Det är SAS som är "Operating Carrier" på den flygning som du angett som SAS+UA till Chicago. United har bara rätten att marknadsföra ett antal stolar som sina på den av SAS opererade flygningen. Och det ska du nog vara glad för. United är visserligen att bra Amerikanskt Flygbolag men dom ligger alla en bra bit efter de Europeiska vad gäller Service. Jag vet i skrivande stund inte om även United har fallit till föga som många andra Amerikanska Flygbolag och tar betalt även för maten på inrikesturer.
//"Sture"
Citerat från sture:
Deras flygningar är dock för trevliga för att drickas bort tycker jag.
Det har du rätt i. :) Jag ville bara gardera mig för eventuella klagomål på rutten.
Deras flygningar är dock för trevliga för att drickas bort tycker jag.