Samos

26 juli 2014 13:21
Visningar: 683
Hej, jag undrar vad stranden som ligger nära hotellet Fito Bay heter? Är det en bra strand och vad tycker ni om hotellet?
Av Sierra
26 juli 2014 16:13
Stranden består av klappersten, heter Potokaki Beach och är väldigt populär.
26 juli 2014 17:12
Citerat från Sierra:
Stranden består av klappersten, heter Potokaki Beach och är väldigt populär.
Tack! Höll på att leta ihjäl mig bland 94 inlägg på tripadvisor för att hitta namnet, dock mycket bra inlägg där, var till stor hjälp.

Tack för ditt svar!
Av Zahide
27 juli 2014 08:39
Jag bodde på Fito Bay 2008. I mitt tycke ett riktigt bra mellanklass hotell som jag gärna skulle bo på igen.

+ Att det hade pool och närheten till stranden. Jag tror att de flesta hotell inne i Pythagorion inte har pool.

- Har egentligen inga synpunkter på något men för vi som reste i smällheta juli kunde det kännas lite jobbigt att gå in till centrum ibland. Speciellt om man gick två gånger per dag. Vi gjorde alltid så, att på kvällarna gick vi in men tog taxi tillbaka.

Fito bay ligger ju i princip i ändan av landningsbanan så flygplanen kommer ganska lågt ovanför en när man ligger vid poolen, men det upplevde jag inte som störande för flygtrafiken var inte så värst livlig. Det störde inte heller nattsömnen, men detta var ju som sagt 2008. Hur det ser ut idag kan jag inte svara på.

Finns foton från Samos om du vill gå in och titta.