Samma vibe som Koh Tao?

5 okt. 2024 09:30
Visningar: 62
Hej!

Vi är ett par i 30-års åldern som åker till Thailand i Januari. Jag var senast i våras på Koh Phangan, Koh Samui och Koh Tao. Jag har tidigare varit på Koh Lanta och Phi phi. Min kille har aldrig varit i Thailand.
Koh Tao är min absoluta favorit hittills! Jag hade gärna åkt tillbaka men är inte så sugen på Phangan och Samui och resan mellan Koh Tao och exempelvis Krabi känns lite väl lång.

Hade varit fantastiskt med några öar i närheten av varandra så vi kan åka runt lite, med liknande vibe som Koh Tao, har ni tips?

Stort tack på förhand!
Av Sanmat
8 okt. 2024 13:01
Var i thailand jan-feb 2024 (Bangkok, Samui, Tao, Phuket, Phi phi, Lanta, Lipe, Langkawi och KL. Det absolut bästa var Koh Tao och Koh Lipe, tätt följt av Koh Lanta!
Beror lite på vad ni är ute efter. Men finns ju ett gäng småöar runt Lanta. Och Lipe rekommenderar jag definitivt!! Finaste och skönaste ön jag någonsin besökt i thailand!!
8 okt. 2024 22:09
Åh ja jag har förstått det som att vi nästan inte för missa Koh lipe, hur länge var ni där? Och hur tog ni er från Tao/Samui till västra sidan? Funderar eventuellt på om det är värt att köra Tao också trots endast 2v borta