Kap Verde
Lingah,
9 jan. 2016
Updaterad av Rese_kerstin
för 8 år sedan
tänkte åka en sista minuten i februari till boavista eller sal..och åka på festivalen o sao vicent men hittar inget om nån båt..finns det ? och vart hittar jag dom…flyg känns lite för dyrt för min ekonomi..eller någon som vet vad det kostar att flyga mellan öarna? ... Rese_Kerstin: Så tråkigt om ni ...
Kap Verde
Callemankan,
9 dec. 2008
Updaterad av Smirre
för 15 år sedan
Hej!
Nu är vi nära att beställa en resa via Fritidsresor till Boavista på Kap Verde. Tidpunkten är januari/februari och jag har hört att det blåser ganska kraftigt där, men kanske mer på Sal? Det är ju inte så kul om man knappt kan vara på stranden med små barn för vindens skull. Poolområde i ...
Kap Verde
Vidakatten,
21 sep. 2014
Updaterad av Vidakatten
för 10 år sedan
Hej alla!
Hoppas någon kan hjälpa oss! Kan vi hjälpa befolkningen på ön Boavista, Kap Verde, på något sätt när vi semestrar där?
Har förstått att det finns en skola i Sal Rei.
Finns något barnhem på ön? Vad är bra att ta med?
Papper/pennor/annat material?
Kläder?
Leksaker?
Annat?
Alla tips ...
Kap Verde
Jebb,
8 mars 2014
Updaterad av Alexxx
för 9 år sedan
Shenare!
Nu undrar jag om någon kan hjälpa mig med att hitta de billigaste flygen till just Kap Verde, Boa Vista då jag har problem att hitta detta. Kan man få flyg + hotell för runt 4000kr gärna nära till kust då det är fiske som står på schemat.
Tack för hjälpen! ... Alexxx: http://www. ...
Kap Verde
Famdahlvik,
14 mars 2009
Updaterad av Frunjonsson
för 4 år sedan
Hej!
Kom just hem från Sal och är riktigt upprymd över hur bra det faktiskt var. Läste en del om ön på andra forum där folk kastade skit över Kap Verde så man blev lite negativ inför resan. Hursomhelst är vi (jag och sambon) mycket nöjda!!!
Apropå blåsten - ja det fläktar kraftigt ibland men dom ...
Kap Verde
Milia,
5 nov. 2014
Updaterad av Anncamilla
för 5 år sedan
Har någon bott på ett hotell med uppvärmda pooler i slutet av januari?
Vi åker med en 1,5 åring så vi vill kunna bada på hotellet om det visar sig att vågorna i havet är för läskiga. :) Velar även mellan Sal eller Boavista, båda öarna verkar härliga men vi får nöja oss med en.
... Anncamilla: > ...