SÄKRA RÅD för Boston, tack :)

Av Eilien
1 juni 2023 22:45
Visningar: 183
Uppskattar Stort några Råd/ något speciellt man borde tänka på när man flyger till Boston
2 juni 2023 11:05
Enda jag kommer på är att du behöver ESTA (som till övriga USA).
Boston är en fantastisk stad.
Av Eilien
2 juni 2023 22:14
ja:) fixat. tack för svar
Av Eilien
2 juni 2023 22:21
Jag tror jag är mest orolig/nervös över packningen..vad man får ha med på flyget och i vilket bagage :P
ex. bowerbank (stor), rakhyvel, medicin i incheckat bagage och hur man fixar engelskt intyg på sina mediciner ( har ej fått svar från läkare) :P
3 juni 2023 07:25
Citerat från Eilien:
Jag tror jag är mest orolig/nervös över packningen..vad man får ha med på flyget och i vilket bagage :P
ex. bowerbank (stor), rakhyvel, medicin i incheckat bagage och hur man fixar engelskt intyg på sina mediciner ( har ej fått svar från läkare) :P
Powerbank och mediciner i handbagaget, rakhyvel funkar i båda.
Läkarintyg har jag ingen koll på.
Av Sasv100
5 juni 2023 09:58
Jag har de senaste 15 åren gjort +10 resor till USA och jag har aldrig fått några frågor om mina mediciner (som är många) i imigration/tull. Mitt incheckade bagage, där jag förvarar den mesta delen av mina mediciner, har öppnats vid ankomst många gånger(tullen?)
Av Eilien
8 juni 2023 21:53
Citerat från Sasv100:
Jag har de senaste 15 åren gjort +10 resor till USA och jag har aldrig fått några frågor om mina mediciner (som är många) i imigration/tull. Mitt incheckade bagage, där jag förvarar den mesta delen av mina mediciner, har öppnats vid ankomst många gånger(tullen?)
Ah! tack för fler svar! :) a du fick behålla dina mediciner? :)
Av Sasv100
8 juni 2023 22:10
Citerat från Eilien:
Citerat från Sasv100:
Ursäkta för att mitt inlägg blev lite oklart.
Jag har alltid fått ta med min medicin in i USA och jag har aldrig blivit tillfrågad om dem
Av Eilien
9 juni 2023 21:54
Citerat från Sasv100:
Citerat från Eilien:
Citerat från Sasv100:
Ursäkta för att mitt inlägg blev lite oklart.
Jag har alltid fått ta med min medicin in i USA och jag har aldrig blivit tillfrågad om dem
TACK! Sasv :)