Ryanair

Av Savanna
2 sep. 2007 14:13
Visningar: 1918
Undrar bara hur man ska göra om man flyga med ryanair och handbaggage på 10 kilo, istället för incheckad baggage som de tydligen helst vill slippa? Vad gör man av tandcremen shampoo deo etc, allt får inte plats i en microskopisk plastpåse?
Av Sun
2 sep. 2007 14:17
Köper när man kommer fram..
sun
2 sep. 2007 16:50
Hej!
Om du bare tar med dig handbaggage,skall du väl inte vara borta så länge!
Köp små reseförpakkninger med shampoo,tandkrem m.m.Finns att kjöpa nästen överalt.
Då kan du ha t.e.x 20ml förpakningar x 5 produkter=100 ml.som är den tillåtna mäng att ta med sig.(det måste få plats i enn 1-liters plastpåse)
Det är inte bare på Ryanair det är så,alla andra flygbolag har samma reglar för handbaggage.
Gå inn och titta på www.lfv.se (luftfartsverket)
Hoppas det ordnar sig!
Av Heidi
3 sep. 2007 01:17
Köp på plats eller handla 100ml:s tuber, även om du har större förpacking men innehållet kvar på en ca 100ml så accpetaras inte detta, då tar tullen det! Hände min sambo, han flög inrikes och hade en ca 175 ml tandkrämstub, som var nästan tom, tulle tog den.

Heidi
Av Missx
4 sep. 2007 20:39
Det är ett elände hela den där proceduren tycker jag, speciellt som tjej..
Jag brukar köpa små plastburkar o fyller i mina krämer etc. Svårast är att hitta parfymprover på min parfym..Min påse brukar vara väldigt fullproppad med småförpackningar, men det är ok, så länge den går att försluta :)
Dyra foundations o mascara etc kan man ju inte köpa nytt o slänga hela tiden precis (inte jag iaf).
Men som sagt det gäller ju inte bara Ryanair.
5 sep. 2007 09:41
Kan nog bara hålla med om att det är bara att köpa reseförpackningar eller prover av tandkräm,schampo,tvål,raklödder hudkrämer osv de brukar finnas att köpa på de flesta större affärer,
okey att det är tråkigt att inte kunna ta med sig de krämer och dyligt som man har hemma men å andra sidan så är det nog bara att bita i det sura äpplet samma regler gäller ju för alla bolag om man reser med bara handbagage och handen på hjärtat så behövs nog inte det mesta av kletet,
vi är nog fina så det räcker iallafall annars får vi väl köpa någe billigt krafs och kleta in oss med och kasta resten innan vi far hem, för jorden snurrar nog vidare ändå,

jag kan ju förstå problemet om man behöver krämer osv av medicinska själ, men handlar det om kosmetika då tycker jag nog att det lutar åt att man kan kalla det I-landsproblem.
jag menar inget illa med detta men tänk efter så förstår ni vad jag menar. själv stoppar jag ner tandkräm och tvål i ryggan och sen drar jag iväg, och nu säger ni nog som min fru sa förr att det är lättare för oss män men vad jag vet så är den enda skillnaden att inte jag kan föda barn men det kan hon.

mvh.Bosse
Av Homman
5 sep. 2007 12:47
Ett annat förslag när det gäller handbagaget. Snacka med Usama bin Laden och be honom starta en charmoffensiv. Då kanske flygbolagen släpper sin terroristparanoja. Men om det här tjafset om handbagage bara har ekonomisk grund (för flygbolagen ska tjäna mer) finns det inget att göra.