Roadtrip USA i höst oktober/november

Av Joacimw
20 juli 2017 00:33
Visningar: 186
Jag söker någon/några att upptäcka USA med.

Jag skulle vilja se både väst & östkusten samt södra USA ( Las vegas, Texas, New Orleans & Tennesse).
Är även öppen för förslag då jag är nästintill besatt utav USA.

Väl på resan vill jag upptäcka berömda platser & sevärdigheter, slappa på stranden, festa, se på olika sporter och bara leva det amerikanska livet helt enkelt... :)
Har tänkt mig att vara borta runt 2 månader, men är flexibel även där!

Med mig som respartner får ni en glad & positiv kompanjon som också är väldigt lugn.
Sedan kommer ni även få er ett gott skratt när ni hör min vackra svengelska med inslag av den så härliga östgötska dialekten.

Täääjk care!
24 juli 2017 07:14
Budgetmässigt hur tänker du där samt tänker du rv eller bil?
24 juli 2017 12:38
Hej, ditt inlägg lät väldigt intressant. Har du varit i USA tidigare? O i så fall var? // mvh emma
Av Joacimw
24 juli 2017 13:41
Citerat från Gummitarsan:
Budgetmässigt hur tänker du där samt tänker du rv eller bil?
Jag har nog tänkt bil och även tåg, då jag läst att det är sjukt smidigt.
Men självklart är bil nummer ett då det är en roadtrip haha.
Budgeten är väldigt flexibel, om det blir båda kusterna på en gång och uppemot två månader räknar jag med minst 50 k, men kanske mer?
Dollarn är ju inte superbillig just nu, dock finns det billiga flygresor :)
Av Joacimw
24 juli 2017 13:42
Citerat från Lilly2015:
Hej, ditt inlägg lät väldigt intressant. Har du varit i USA tidigare? O i så fall var? // mvh emma
Hej! Ja jag har varit i New York, men vill ju självklart se "the big apple" igen :)
24 juli 2017 14:01
Tack för ditt svar 😊
Jag har aldrig varit i USA och vill så gärna dit. Det enda som hindrar mig är att jag inte vill åka sj då jag åkte till magaluf ensam. Det var ingen höjdare. Jag hoppas att din engelska är bättre än min 😉😂. Jag har aldrig varit borta så länge o har aldrig gj någon liknande resa. Men är nyfiken. Hade man kunnat haka på fastän jag inte kan vara borta så länge? Hur hade du tänkt dig med ressällskapet? Träffas innan o se så man inte slår ihjäl varandra 😂.
1 aug. 2017 15:37
Det här låter intressant! Men jag vill nog inte heller resa så länge som två månader kanske, men hade gärna hakat på ett tag i alla fall 😃jag är jättesugen på att resa utomlands med nåt skönt gäng, har dock svårt att få tag på kompisar som e lediga/har råd, men här kanske man kan få ihop nåt? 😊