Roadtrip USA/Europa en månad i sommar

Av Eliz0
29 jan. 2013 23:59
Visningar: 318
Hej! Jag är en 19årig tjej som just nu bor och jobbar i London. Jag tänkte kolla intresset för en månads roadtrip i sommar antingen till USA eller runt i Europa. Målet är att träffa folk, ha roligt, glida runt, festa men är också äventyrlig och gillar kultur och natur.

Hoppas på en spännande sommartrip!
30 jan. 2013 01:19
Hej Eliz0! Jag är också en 19 årig tjej som letar efter någon att bara sticka iväg med ett tag! Såg din annons och skulle gärna vilja åka runt i USA i någon månad. Jag gillar kultur och natur lika mycket som att festa och träffa folk. Grejen är att jag inte har körkort och du kanske inte vill köra hela tiden? Hur som, hör av dig om du är intresserad av mitt sällskap! / Caroline
Av Goezi
31 jan. 2013 18:32
Hejsan!
Är en kille som för tillfället också är 19 år. Har drömt ett par år om att göra en roadtrip. I början var jag självklart för ung men nu så! Jag är kanske inte den som festar allt för mycket men det har sina roliga stunder det med. Är lite mer av typen natur och kultur och tycker verkligen om att ta kort, just i naturen. Jag vill försöka utmana mig själv till att våga lite mer, så lite äventyrlig ska jag nog också vara.
Körkort har jag och för mig spelar det ingen större roll om det är Europa eller USA. Båda områdena har sin egen charm. Även jag bor just nu i England. Är sedan ett halvår tillbaka Au Pair i en liten stad strax utanför London kallad Tetbury. Tar 1,5 h med tåg in till London.
/Goezi
Av Eliz0
31 jan. 2013 21:58
Då kan du och jag dela på körningen Goezi ;) okej så du e också i England nu då så trevligt. Hur länge ska du vara kvar här? Lägg till mig på Facebook om du har!
Av Aerozex
1 feb. 2013 01:13
Hejhej!

Har samma feeling att ta en roadtrip (helst usa) till sommaren! :) Är tråkigt sitta själv i baksätet om man är 3 så jag lämnar mitt intresse! :)

Är en trevlig, social och rättså rolig typ som är lätt att ha och göra med, gillar äventyr, nya miljöer mm. :)

Hoping for awesomeness! :)

// Fredrik
Av Goezi
1 feb. 2013 09:25
Precis och jag stannar här i cirka en månad till pga av att jag känner att något annat i livet måste ta fart nu. Har ändå varit här ett halvår. Hade gärna lagt till dig på Facebook om bara länken hade fungerat ;)
6 mars 2013 17:46
Hej tjejen! Vill också verkligen åka till USA och se och göra allt vad det har att erbjuda. Dock undrar jag vad du menar med att festa? Är också 19 ( fyller 20 nu om 3 veckor) och vad jag har förstått det som är åldern för alkohol och nattliv rätt strikt 21 i USA.

Därför har jag tänkt vänta med USA ett år men hör gärna vad du tänkt dig :)
Av Eliz0
7 mars 2013 02:09
Hej Grannsann! Jag vill jättegärna till USA men ser inte ut som att det blir något med det i sommar, har inte planerat något iallafall. Jag har funderat på det med åldern också, och det kanske är bäst att vänta, inte för att det är det enda jag är ute efter i USA men iallafall. Men jag vetinte rikitgt :)

Hade inte tänkt så mycket egentligen haha, tänkte kolla närmare om fler var intresserade. Jag hade väl spontant sett att hyra en bil och åka runt västkusten, stanna där man vill och göra det man vill. typ. vad hade du tänkt dig?