Updaterad av Brycecanyon
för 5 år sedan
Vi är en familj med två barn, 10 och 6 år, som ska åka till USA nästa sommar. Vi flyger till Dever och hyr bil, sen stannar vi några dagar i Colorado Springs hos släktingar. Därefter ska vi köpa upp mot Wisconsin, en lång bilväg. Vi tänker köra upp mot Yellowstone, och sedan genom South Dakota mot ...
USA
Cattis66,
11 juli 2012
Updaterad av Tilly80
för 12 år sedan
Hej!
Vi är ett par i 45-års åldern som planerar en resa till USA nästa sommar. Vi funderar på att flyga till Chicago och göra en roadtrip därifrån. Att köra Route 66 är förstås drömmen, men eftersom vi bara räknar med att vara borta lite drygt två veckor är jag rädd att tiden blir för knapp.
...
USA
Mika1984,
25 juli 2013
Updaterad av Tango
för 11 år sedan
Hej!
Sitter i planeringen inför en 6-7 veckor lång roadtrip i mars-maj 2014
Ungefärliga rutten jag planerat är: http://goo.gl/maps/Ru2HW
Men frågan är om det finns några tips om hur jag ska åka mellan Grand Canyon och Chicago. Är det värt en tripp upp genom klippiga bergen och vidare mot Mount ...
Updaterad av Isnor
för 15 år sedan
Är en familj, 2 vuxna och 2 barn/ungdomar (12 & 14 år) som planerar en resa till USA i oktober. Ska hälsa på släktingar i Iowa, cirka 75 väster om Chicag, men har tänkt börja med 4 nätter i Chicago för att hinna kolla in stan lite.
Min undran är om det finns någon som har erfarenhet av något ...
Updaterad av Moth63
för 11 år sedan
Någon som gjort denna bilresa?
Eller kanske man skall flyga dit om det inte finns något sevärt på den sträckan?
Tack :-) ... Peter_O: Enligt google map så skulle bilfärden ta 14-16 timmar. Ska det vara någon mening med resan måste du ju stanna på några ställen, så en eller två övernattningar ...
Updaterad av Annl
för 10 år sedan
Bara fyra dagar sen vi kom hem från Florida, men knäpp som jag är så började jag planera nästa USA-resa redan på flyget hem. Tanken denna gång är att återse New York för att sedan köra en roadtrip med stopp i Niagarafallen, Sandusky, Chicago, St Louis, Memphis, Nashville, Washington, Philadelphia, ...