Resväska
Tveksamt vad det är för kvalitet på dem men de håller väl för att frakta hem resefynden i alla fall. På de stora varuhusen i Bangkok kan man kanske mer lita på kvaliteten. Kan dock berätta att jag köpte ett par Lee jeans på Central eller Robinsson (minns ej) och var väldigt bestämd mot dem som påstod att det bara finns kopior i Thailand om att dessa var minnsann äkta då deras varuhus är som vilken internationell affär som helst. Efter tre år börjar man se att det där stora skinnmärket därbak vid linningen inte alls är skinn.... Det är alldesel fnasigt och det forna Lee går knappt att skönja längre, mina svenskinköpta Lee har dock inte detta fenomen. Med andra ord är jag högst osäker på om man skall förvänta sig annat än att allt är fake alt. 2:a sortering även på de stora varuhusen.
Har fått info av sådana som säger sig känna till tillverkningen i Asien att de fabriker som syr till de stora märkena syr upp mängder med kopior av billigare kvaliteter men med originalknappar och originalmärken etc. Dessa kommer sedan ut i Asien bl a då det är mindre risk att det upptäcks där. Men jag vet inte om det ligger någon sanning i det.
Har fått info av sådana som säger sig känna till tillverkningen i Asien att de fabriker som syr till de stora märkena syr upp mängder med kopior av billigare kvaliteter men med originalknappar och originalmärken etc. Dessa kommer sedan ut i Asien bl a då det är mindre risk att det upptäcks där. Men jag vet inte om det ligger någon sanning i det.
Jag har köpt både en mjuk och en hård resväska i Thailand och bägge har varit jätte bra. Det var inga kända märken, men kvaliten var helt ok och de har hållit. Visst finns det också äkta Samsonite, men du kan få en bra resväska av okänt märke till ett bra pris. Så titta och pruta!