Restaurangpriser i Kroatien
Får jag möjlighet senare i sommar skulle jag gärna resa till Kroatien. Har dock aldrig varit där förut, så jag har ingen aning om det är ett dyrt eller billigt land och då tänker jag i första hand på restaurangpriser. Var står Kroatien prismässigt om man jämför med tex Grekland?
Hej,
Jag var nyligen i Kroatien, i Dubrovnik. Har även båtluffat där för två år sedan, Vis, Hvar och Korcula . Jag skulle nog vija säga att du i snitt betalar 80% av de svenska priserna. Kroatien är i min mening inte så billigt, iallafal ine om du är där turister är. Men det är ett underbart vackert land!
Hälsningar Jenny
Jag var nyligen i Kroatien, i Dubrovnik. Har även båtluffat där för två år sedan, Vis, Hvar och Korcula . Jag skulle nog vija säga att du i snitt betalar 80% av de svenska priserna. Kroatien är i min mening inte så billigt, iallafal ine om du är där turister är. Men det är ett underbart vackert land!
Hälsningar Jenny
Jag brukar spara kvitton från varje resa så att jag kan jämföra priser. Jag tittar på ett kvitto från min favorit restaurang i Split och en från en lite finare restaurang på ön Vis.
Restaurangen i Split:
Stor öl på fat: 12 kuna (15 sek)
ett glas vin: 10 (13 sek)
Värmrätt: 45 kuna (45 sek)
sallad: 10 kuna (13 sek)
Espresso: 5 kuna ( 6 sek)
Restaurang på Vis:
halv liter husets vin: 30 kuna (40 sek)
värmrätt: 70 kuna (92 sek)
sallad: 20 kuna (26 sek)
Restaurangen i Split:
Stor öl på fat: 12 kuna (15 sek)