Turkiet
Gunillad,
10 maj 2015
Updaterad av Gunillad
för 9 år sedan
På onsdag åker vi till Istanbul.
Eftersom huvudsyftet med denna resa egentligen är Kappadokien, blir det bara en kväll och en heldag i Istanbul (2 övernattningar).
Det gäller alltså att prioritera.
Det som finns på min lista hittills är:
Hagia Sofia
Blå Moskén
Basilikacisternen
Någon av ...
Turkiet
Ebbisen,
8 apr. 2013
Updaterad av Annakins
för 11 år sedan
Hej!
Jag och min sambo har fått barnledigt för att fira min 40-årsdag. Vi anländer Istanbul torsdag 27 juni klockan 16 och åker hem lördagen 29 juni klockan 14. Två nätter alltså, en hel dag.
Vi kommer bo på Pera Palace Hotell i Beyoglu.
Nu är frågan: Vad ska vi göra? Vad hinner man med? Vill ...
Turkiet
Thessans,
16 okt. 2012
Updaterad av Pichte
för 12 år sedan
Hej!
Jag och min sambo ska åka till Istanbul i början av november och jag vet inte riktigt i vilket område vi ska välja att bo?
Vi gillar genuint och mysigt. Mysiga restauranger.
Helst 4 eller 5- stjärnigt hotell.
Therese ... Lisanilsson: Hej!
Vi har varit i Istanbul ett antal gånger och ...
Turkiet
Mrcarrot,
19 mars 2010
Updaterad av Leroslover
för 14 år sedan
Hej,
Vi ska åka ett gäng i slutet på april. Tänkte att lägga en halvdag på sightseeing.
Är det någon som har tips på bra turer (buss, båt, cykel) som vi kan nyttja?
Även tips på bra restauranger tas emot.
/Jonas ... Sanoj80: Du kan kolla på www.viatorcom.se, som erbjuder en hel del ...
Turkiet
Resekocken,
9 feb. 2008
Updaterad av Ainodive
för 16 år sedan
Skall åka iväg till Istanbul i maj, Då det är första gången jag reser dit samt att jag kommer att åka ensam, så skulle jag vilja få lite hjälp och ideer på prisvärda hotel, hur man kan ta sig från Ataturk flygplats till ev hotellet?? Skulle oxå vilja på förslag på bra sevädrigheter och bra ...
Turkiet
Foxy,
16 dec. 2006
Updaterad av Foxy
för 17 år sedan
hej! Är det någon som varit i Istanbul? Ska dit i mars och vill ha tips på allt som bör göras, restauranger, caféer, shopping, basarer, badhus m.m..
Tack på förhand! Kram/foxy ... Foxy: Tack för tipset, det låter hur häftigt som helst! ... Annalee: Hej!
Förslag till vad som finns att göra i ...