Resrutt Trat Rayongprovinsen

11 aug. 2022 09:28
Visningar: 172
Behöver tips inför vår 14 dagars resa februari 2023. Är två familjer med barn mellan 10 och 15 år. Planerat vara på Koh Chang första dagarna därefter var vår tanke att resa vidare till Koh Kood 4 nätter för att sen ta oss till Koh Samet sista 5 nätterna. Koh kood ligger ju lite på fel håll när vi ska till Koh Samet sen..
Någon som har tips på annan fin lugn paradis ö att som ligger mellan Koh Chang och Koh Samet?
Om rutten blir som vi planerat hur är bästa / snabbaste färdsättet mellan Koh kood och Koh Samet?
Väldigt tacksam för tips!!
Av Lattjo
14 aug. 2022 10:12
14 dagar är inte så mycket på en så pass lång resa så ska man göra den så effektiv och trevlig som möjligt skulle jag börja på Samet
Det är ungefär halvvägs till Koh Chang så räkna med ca 3 timmar i taxi.( Efter flyget är man inte så sugen på att sitta 5-6 timmar i taxi)
Samet är en liten ö och med den tiden ni har skulle jag nöja mig med två dagar där. Sen vidare till Koh Chang ca 2,5 3 timmar i taxi igen ta några dagar på Koh Maak och Koh Kood. Är ni på Koh Maak skulle jag åka ut en dag till Koh Kham som är helt underbar.
När ni tröttnar på ölivet åker ni till Chang resterande dagar sen kan ni flyga från Trat till Bangkok så slipper man den eländiga taxiresan.
4 sep. 2022 07:33
Citerat från Lattjo:
14 dagar är inte så mycket på en så pass lång resa så ska man göra den så effektiv och trevlig som möjligt skulle jag börja på Samet
Tack för tipsen,!! Vi få fundera lite o tänka om… Läst att det går en färja mellan Koh Samet och Koh kood, någon som har erfarenhet om den?
Av Lattjo
4 sep. 2022 07:40
Båt mellan Koh Kood och Samet finns inte. Vill ni åka båt blir det speedboat men det är en bit …
Av Keja
4 sep. 2022 21:37
Instämmer med Lattjo fast med den skillnaden att jag skulle skippat Koh Samet.