Asien
Em588,
19 dec. 2022
Updaterad av Em588
för 1 år sedan
Hej! Är lite inne på att spendera en månad eller två utomlands i april/maj. Tankarna går mest till asien, men söker tips om vart. Andra tips än Asien är såklart också välkommet 😊
Huvudsyftet med resan är att chilla med familjen (dottern kommer då vara ca 10 månader), men vi vill också resa runt ...
Spanien
Therese76,
17 feb. 2022
Updaterad av Elcanario93
för 2 år sedan
Och och min vuxna dotter funderar på att åka ner till Gran Canaria 17-24 maj men jag är orolig att det är för dåligt väder då eftersom det räknas som lågsäsong.
Har ni några erfarenheter ang vädert i Maj att dela mer er av så vore jag såååå tacksam ... Elcanario93: När det gäller vattentempen ...
Updaterad av Sjotun
för 5 år sedan
Jag har bokat en resa till USA 14-17 mars.
Mitt ESTA (från min förra resa) går ut i 4 maj 2019.
Är det ok att resa med dessa handlingar eller behöver ett eller båda uppdateras innan resan? ... Sjotun: Tack. Nu känns det bättre.
Trevlig helg!
>Citerat från Jensohlsson:
>ESTA behöver ...
Updaterad av Tesson
för 6 år sedan
Hejsan finns det nån här som varit i Rom i maj? Är det högsäsong o svårt att slippa in till peterskyrkan o vatikanmuseerna? Ska man förhandsboka o till vilken tid på dygnet är det bäst att gå? Om man har som vi 11/2 dag på oss att göra Rom hur utnyttjar vi dem bäst? Vi bor jätte nära Fontana de ...
Spanien
Stina88,
23 mars 2018
Updaterad av Stina88
för 6 år sedan
Hej :)
Det är så att jag, tillsammans med min mamma och två syskon ska åka till Barcelona för första gången i Maj. Jag undrar om det är någon som varit där i Maj som kan berätta lite om hur vädret är? Jag är såå förvirrad över vad för slags kläder jag ska ta med mig haha!
Tack på förhand :) . ...
Kroatien
Redbit,
10 jan. 2018
Updaterad av Frodo
för 6 år sedan
Hej, min mamma fyller 80 år i maj och vill att hon och jag åker till Kroatien då (vi har gjort andra resor tillsammans vid hennes tidigare födelsedagar).
Jag har bokat flygstolar till Split och vi har 8 dagar att spendera.
Mamma älskar kultur och en del historia, vi går gärna omkring i ett område ...