Reskompisar till Australien hösten 2013 :D

Av _jenny_
20 maj 2013 17:01
Visningar: 371
Positiv och trevlig tjej på 21 år som vill åka till Australien hösten 2013. Tog studenten för 2 år sedan och har sedan dess jobbat och rest en hel del, fast då främst kortare resor.

Tanken är att vara borta ca ett halvår, kanske mer, kanske mindre, vill ta det lite som det kommer. Jag vill resa runt (är främst inställd på östkusten), sola, bada, dyka, surfa, träffa härliga människor, festa osv. Leva livet helt enkelt! Vill även hitta något småjobb efter ett tag. Söker reskompis(ar) som vill göra den här resan med mig eftersom mina kompisar inte har råd, tid osv. Och att lära känna nya människor under en sådan resa vore superkul!

Har inte bokat någon biljett ännu eftersom jag vill hitta några att åka med först, ser gärna att vi möts upp här i Sverige innan :)

Bara att skriva här eller på FB (Jenny Dammare) om det låter intressant och vill veta mer :)
Av Reptile
20 maj 2013 20:00
Tjena Jenny :)

Grym och intressant inlägg, när har du tänkt dig att åka? :D
Av _jenny_
20 maj 2013 23:42
Hej! Siktar på september :)
Av Stefiv
26 maj 2013 12:03
Hej!
Vad kul, jag har också funderat på att åka till Australien till hösten, troligen i September. Har först och främst tänkt åka runt och upptäcka landet, och vill jag stanna längre får det nog bli att hitta jobb nånstans. Har också tänkt sola, bada, kankse lära mig surfa, träffa nya människor och festa. Leva livet alltså!
Vore jättebra att ha någon/några att åka med :)
27 maj 2013 07:45
Jag tar studenten om en vecka och är väldigt sugen på att åka i höst! Ska jobba hela sommaren för att gamla ihop pengar, men jag vill åka dit och jobba,feta sola, surfa träffa nya människor osv! Det är ett rätt dyrt land därför vill jag åka med blueberry som hjälper en att fixa boende och jobb! Kostar typ bara 3000. På?:)
Av _jenny_
28 maj 2013 01:59
Härligt :) Ni får gärna lägga till mig på FB så kan vi snacka mer där, Jenny Dammare :)
6 juni 2013 00:04
Jag skrev ett medd. på fejjan, men tror den hamnade i din "older inbox", så checka den! :)
Av Reppsi
10 juni 2013 14:49
Hejhej! Skrev också på fb men hamnade också i "older inbox"/övrigt
Av Kpetss
30 juni 2013 09:50
Tjoo har samma planer och letar också reskompis :)
Av _jenny_
1 juli 2013 23:43
Citerat från Kpetss:
Tjoo har samma planer och letar också reskompis :)
Checka din hotmail :)
1 juli 2013 23:49
Hallåå! Är också sjukt sugen på Australien i höst, jobba, festa, resa, träffa goa människor och bara leva livet. Ungefär när har ni planerat att åka?
Av _jenny_
3 juli 2013 14:59
Citerat från Fridamelina:
Hallåå! Är också sjukt sugen på Australien i höst, jobba, festa, resa, träffa goa människor och bara leva livet. Ungefär när har ni planerat att åka?
Halloj! September är tanken, men eftersom flygbiljetterna verkar billigare i början på oktober, kan det bli då. Du bodde i Sthlm såg jag? Jag kommer åka ner dit på söndag för att träffa upp två andra tjejer om resan, vill du hänga på? Blir vid ca 16-tiden :)
Av _jenny_
3 juli 2013 15:00
Citerat från Fridamelina:
Hallåå! Är också sjukt sugen på Australien i höst, jobba, festa, resa, träffa goa människor och bara leva livet. Ungefär när har ni planerat att åka?
Vi kommer börja med att resa runt, ta det som det kommer. Kan vara värt att nämna ;)
3 juli 2013 16:52
Citerat från _jenny_:
Citerat från Fridamelina:
Hallåå! Är också sjukt sugen på Australien i höst, jobba, festa, resa, träffa goa människor och bara leva livet. Ungefär när har ni planerat att åka?
Halloj! September är tanken, men eftersom flygbiljetterna verkar billigare i början på oktober, kan det bli då. Du bodde i Sthlm såg jag? Jag kommer åka ner dit på söndag för att träffa upp två andra tjejer om resan, vill du hänga på? Blir vid ca 16-tiden :)
Åh det skulle faktiskt vara riktigt kul! Lägg till mig på Facebook så kan vi prata mer där! https://www.facebook.com/frida.melina?ref=tn_tnmn
5 juli 2013 11:47
Hej!
Jag har också planerat länge att åka så jag skulle gärna vilja hänga på :)
Dina planer stämde in på mig så vi kanske kan snacka mer på FB. Du får gärna lägga till mig som vän.
/Erika Axtelius