Reskompis volontär/språkresa aug/sep 2016

Av Kajsa95
14 mars 2016 20:36
Visningar: 51
Hej!
Jag är en 20 årig tjej som är sjukt sugen på att resa i augusti/september på en volontärresa i Afrika eller en språkresa i sydamerika och sen resa vidare. Som volontär skulle antingen vilja jobba med barn eller djur. Volontärresor.se hade ett projekt som hette Hästridning och wildlife conservation i Zimbabwe, det tyckte jag lät intressant.
Är det någon som är sugen på samma sak eller har tips på vilka organisationer som är pålitliga?

/Kajsa
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Limpis
18 mars 2016 21:08
Hejsan!
Jag är extremt sugen på att dra till Sydamerika i höst! Har redan en liten plan som går ut på att börja med en eller två veckors spanskakurs i cartagena, Colombia. Sen resa vidare nån månad. Ta sig genom colombia och Ecuador, möta upp kompis i rio, Patagonien mm. Tror verkligen detta skulle vara en sjukt kul resa, men är lite skraj och skulle tycka det va kul att ha någon med sig:) bara föra av dig om det är något som låter intressant!
Av Kajsa95
19 mars 2016 22:20
Hej! Kul att ni också är sugna på liknande resor! Skrivit meddelande till er båda :)
7 apr. 2016 22:02
Hej!! Jag är 23 år och är trött på mitt café jobb och tänkte också resa i höst eller jag vill det iaf. Och jag skulle jättw gärna vilja åka till Sydamerika och lära mig spanska! Planerar gärna nått :D / jill
7 apr. 2016 22:05
Citerat från Limpis:
Hejsan!
Jag är extremt sugen på att dra till Sydamerika i höst! Har redan en liten plan som går ut på att börja med en eller två veckors spanskakurs i cartagena, Colombia. Sen resa vidare nån månad. Ta sig genom colombia och Ecuador, möta upp kompis i rio, Patagonien mm. Tror verkligen detta skulle vara en sjukt kul resa, men är lite skraj och skulle tycka det va kul att ha någon med sig:) bara föra av dig om det är något som låter intressant!
Till "limpis"planerar gärna en resa med dig 😃
Av Limpis
8 apr. 2016 10:36
Citerat från Jillfranzen:
Citerat från Limpis:
Hejsan!
Jag är extremt sugen på att dra till Sydamerika i höst! Har redan en liten plan som går ut på att börja med en eller två veckors spanskakurs i cartagena, Colombia. Sen resa vidare nån månad. Ta sig genom colombia och Ecuador, möta upp kompis i rio, Patagonien mm. Tror verkligen detta skulle vara en sjukt kul resa, men är lite skraj och skulle tycka det va kul att ha någon med sig:) bara föra av dig om det är något som låter intressant!
Till "limpis"planerar gärna en resa med dig 😃
Hej Jill!
Vad roligt! Men nu har jag redan bokat in några turer, som jag tror det inte finns fler platser på.. Men om du skulle vara sugen på några veckors runtresande i Colombia och Ecuador och kanske en liten spanskakurs i september får du gärna höra av dig:)