Reskompis till backpackingresa i Sydostasien/Australien i höst sökes

Av Jocke92
9 juli 2015 21:58
Visningar: 30
Tjena!
Jag tänkte att det är dags att dra ifrån Sverige ett tag och se världen. Eftersom jag inte får med mig någon av mina polare på den här resan så undrar jag om det finns nån annan kille/tjej som har liknande planer. Och vad är planen då? Jo, inget är skrivet i sten men länder som Thailand, Laos, Vietnam, Kambodja, Malaysia, Singapore, Indonesien och Australien är intressanta. Det enda jag vet just nu är att jag startar i Bangkok den 7:e september (Flyget är bokat) och är borta tills nån gång i december. Jag är inte bara ute efter turistorterna utan vill se länderna "på riktigt" (det är ju självklart nice att ligga på stranden också), träffa mycket nytt folk och försöka klämma in aktiviteter som dykning, forsränning m.m.
Jag är en social kille på 22 år från Stockholm, är student men har tagit studieuppehåll för att bara resa och ha kul. Jag har backpackat flera gånger tidigare men bara i Europa, så är riktigt taggad på Asien och Australien!

Om någon eller några tycker det låter bra och vill hänga på hela resan eller nån del av den är det bara att skicka ett pm :)
/ Jocke
16 juli 2015 13:20
Hej Jocke! Jag har ungefär samma planer. Velar dock mellan Asien och Australien-NZ då alternativ två kommer vara betydligt dyrare. Funderar då på att wwoofa som det kallas om jag åker till Australien-NZ. Och då arbeta ett par veckor på någon farm i utbyte mot mat och boende.
Dock är Asien jävligt nice.. Tänker mig då att jag börjar i Bkk sedan KL, Borneo, Kambodja, Vietnam kanske Laos? Svårt att bestämma sig som sagt. Behöver någon att bolla idéer med :D
Av Lsore
16 juli 2015 19:14
Jag är på, saken är bara den att mitt flyg går den 29e okt.
min resplan är thailand,laos,kambodja,thailand,malaysia,Indonesien.

När hade du tänkt ge dig av lisa ?
16 juli 2015 21:17
Åker jag till Asien så blir det i början av okt och vara iväg tre månader framåt. Din rutt är smart då vädret är finare på det hållet ;) kul att du ska ta dykcertifikat! Det gjorde jag i Thailand i våras. Så jävla värt! Nu vill man ju utnyttja det så mycket som möjligt. Borneo ska ha bra dyk!
Av Lsore
16 juli 2015 22:26
Klart det ska bli Asien :)
vart tog du ditt dykacert då ?