Reskompis till Australien i höst

11 aug. 2016 23:17
Visningar: 47
Hej!

Planerar att dra på en resa till Australien nu i höst, allt från några månader upp till ett år.
Förhoppningsvis går planet till Sydney redan i mitten av September, och eftersom ingen av mina vänner har möjlighet att följa med så kommer jag att åka själv. Men det hade varit grymt kul att hitta någon att hänga med! :)

Planen är att skaffa ett working holiday visum, men vill till en början resa runt lite (antingen med busspass eller hyra bil) och få se en del av landet. Surfa, se djur och natur, kanske dyka, hänga på stranden, träffa sköna människor, ha det allmänt gött osv osv, etc, för att sedan försöka styra upp ett jobb. En tripp över till Nya Zeeland är också någonting jag gärna vill hinna med att göra.
Ingenting är helt spikat, jag är gillar att vara spontan och är öppen för det mesta så jag tänker att jag tar det lite som det kommer.

Någon som har lust att joina?
Kom igen, det blir kul! :)
Av Amme94
12 aug. 2016 18:31
Hej! Tänker i samma banor som du och låter som om du har liknande intressen. Jag är ganska sportig och skulle gärna vilja lära mig lära mig surfa, dyka, klättra you name it. Älskar även att sola och hänga på stranden samt att parta då och då. Mina vänner är fast i plugget så har liksom du övervägt att kanske resa på egen hand. Vi kanske kan prata om det?
// Amelia
13 aug. 2016 23:43
Citerat från Amme94:
Hej! Tänker i samma banor som du och låter som om du har liknande intressen. Jag är ganska sportig och skulle gärna vilja lära mig lära mig surfa, dyka, klättra you name it. Älskar även att sola och hänga på stranden samt att parta då och då. Mina vänner är fast i plugget så har liksom du övervägt att kanske resa på egen hand. Vi kanske kan prata om det?
// Amelia
Hej!

Åh, vad roligt! När har du planer på att åka i så fall?
Tycker absolut att vi kan prata vidare om det, du kan adda mig på facebook om du vill, blir kanske lite smidigare att ha en konversation där istället :) Cassandra Ninjakivi heter jag på fb.
17 aug. 2016 00:33
Hej! Jag åker ner den 6e sep, börjar i Cairns pga kan fortfarande vara kallt i Sydney i början av hösten, bara att höra av dig när du åker då kanske mannkan mötas upp någon gång :) / Charlotta Arvidsson
25 aug. 2016 00:16
Citerat från Charlottaa:
Hej! Jag åker ner den 6e sep, börjar i Cairns pga kan fortfarande vara kallt i Sydney i början av hösten, bara att höra av dig när du åker då kanske mannkan mötas upp någon gång :) / Charlotta Arvidsson
Hej! Åh nice :) Jag flyger till Sydney 27/9, kommer vara där ca en vecka för att sen flyga upp till Cairns och backpacka kusten neråt.
Hur länge har du tänkt vara där? Hade ju absolut varit roligt att mötas upp om inte annat :)
25 aug. 2016 18:15
Hejsan!

Jag har typ också samma plan som du, eller snarare ingen plan väl utarbetad plan alls. Flyger till Melbourne 5e sept å tänkte börja med att fara upp till norra östkusten och sen förmodligen färdas nedåt. Vore kul å möta upp lite likasinnade! :)
25 aug. 2016 23:42
Toppen! Vi kan ju hålla kontakten så kan du höra av dig när du kommer till Cairns :) Charlotta Arvidsson på fb >Citerat från Killercrush:
Citerat från Charlottaa:

Visa mer
Hej! Åh nice :) Jag flyger till Sydney 27/9, kommer vara där ca en vecka för att sen flyga upp till Cairns och backpacka kusten neråt.
Hur länge har du tänkt vara där? Hade ju absolut varit roligt att mötas upp om inte annat :)