Reskompis till Asien eller Sydamerika

Av Emms78
8 jan. 2018 18:46 (redigerad)
Visningar: 186
Hej!
Jag vill resa under två veckor i februari till länder som Vietnam, Kuba eller Mexico. Är flexibel gällande resmål men är bunden att resa v 7 eller 8 pga arbete. Jag gillar det mesta, äventyr, sol,bad, städer, natur, ja i stort sätt allt! Kan även tänka mig en träningsresa eller dansresa. Hade gärna haft sällskap, så går du i liknande tankar så hör av dig!

/Emma
Av Hind80
8 jan. 2018 20:09
Hej Emma!
Jag har funderat på att till Kuba, Mexico eller Sri Lanka i februari eller mars och hade gärna haft sällskap! Jag kan med andra ord resa v 7 eller 8. Jag är mest ute efter äventyr och upplevelser och det hade vart fantastiskt att vandra/cykla eller på annat sätt ta sig runt och uppleva någon av dessa länder. Hade gärna passat på att ta en kite-kurs om möjligheterna finns!

Camilla
Av Emms78
8 jan. 2018 22:09
Hej Camilla!
Vad roligt att du också vill uppleva de länderna, och gillar äventyr/upplevelser, det gör jag med! Jag har hört och läst om att cykla/vandra på Kuba, har du det? Kitesurfing eller ngt liknande är jag helt öppen för, även t.e.x forsränning, och ridning..jag kan tänka mig att titta på de länderna du nämnde och se vad som är intressant/möjligt. Har du fastnat för något speciellt?
Jag kan resa i mars med, vid påsk:)

Mvh Emma
Av Hind80
9 jan. 2018 20:41
Hej! Har du messenger? Kan vi höras där istället? Jag har kamilla.hind

Kuba är absoluta drömmålet och jag har kollat lite på både vandring och cykling där och det hade vart så gryt roligt! :) Ta Kubas högsta berg, lite ridning bland tobaksplantagen, båtfärd på deras djungelträsk, en salsakurs, röka en cigarr, några lata dagar på stranden!

Jag är helt flexibel när det gäller datum så kanske mer en anpassning efter destination och flyg/boende?
Av Emms78
11 jan. 2018 18:56
Hej! Ja är grymt sugen på Kuba:) har kollat lite och kanske det är bättre väder där i mars? Men jag kan åka båda perioderna, är bara lite låst till lov då jag jobbar inom skola..! Jag lägger till dig på messenger:)

/Emma
Av Marie32
21 jan. 2018 20:19
Hej! Va roligt, har ni bokat än?
Ska själv åka iväg från ca 10/2, och har tre veckor ledigt. Tänkte Kuba, Malaysia, Thailand. Eller nånstans i Sydamerika.