Reskompis sökes till Asien (2-3mån)

Av Sofie93
25 okt. 2013 17:24
Visningar: 116
Hej!

Jag är en 20-årig tjej från Stockholm, som nu jobbar för fullt men som längtar ut. Jag söker någon likasinnad tjej som skulle vilja åka till Asien runt februari och vara borta ca 2-3 månader.

För två år sedan var jag i Kunming i sydvästrakina, i en månad med min skola, vilket var en givande resa och fått mig nyfiken på att se mer utav Asien.

Har kikat runt lite och Sydostasien verkar intressant; Kina, Filippinerna, Kambodja, Laos, Vietnamn men jag är även lite intresserad av Taiwan. Men det finns ju så många intressanta platser som väntar på att bli upptäckta och är öppen för förslag. Gör man en resa gör man ju den tillsammans:)

Känns det som du är inne på samma spår, får du gärna höra av dig!:)
Av Manqo
1 nov. 2013 18:04
Hej hej!

jag ska åka ner till Bangkok 28e januari och (förhoppningsvis) möta upp en kompis där. Jag vill ta dykcertifikat så snart som möjligt och sedan lämna Thailand rätt snabbt eftersom jag spenderade 6 veckor där förra vintern.. sedan är planen Filippinerna, Indonesien och kanske Burma innan jag ska hem någon gång i månadsskiftet april/maj. Jag har inte bokat flygbiljetten ännu, hoppas väl på att jag kan hitta någon att åka ner med för jag tycker det är så himla tråkigt att åka flygplan och hur ska jag då klara av det ensam?!

hör av dig om det låter som nåt vi kan spinna vidare på! :) /Louise