Reskompis, jorden runt med work & holiday :)

18 mars 2013 13:20
Visningar: 281
Hej!
Är en glad, öppen och äventyrs sugen tjej på snart 23 som planerar att resa jorden runt :D Hade tänkt mig att åka runt Augusti/September 2013 och skulle gärna hitta någon att göra denna resa med. Antingen hela eller kanske bara starta tillsammans och sen se vad som händer.

Vill framförallt komma till Australien, Nya Zeland och Syd Amerika (peru, ecuador och brasilien) men hade även tänkt mig ett stop i Asien :)
Australien blir nog största delen med förhoppningsvis jobb och resa runt, kan tänka mig att bl a jobba på en farm eller liknande. Vill passa på att se så många fantastiska platser som möjligt och vill så klart prova på att surfa, dyka, hoppa fallskärm och bungyjump, ^^ vandra genom NZ och på inka leden i Peru. Älskar att prova nya saker och uppleva lite äventyr!!

Är såklart öppen för andra förslag med om det är någon som har lust att hänga på!! Planerar gärna ihop något tillsammans :)

Låter det intressant så hör gärna av er antingen här, på mail eller facebook :)

Ha det bra/
Caroline
((Logga in för att se e-postadress))
19 mars 2013 12:24
Hej!
Är också otroligt sugen på att resa runt, men jag är mer intresserad av Thailand, Bali osv...
Hade varit jätte roligt och rest runt ett halv år, från Oktober-april! Mvh Josefine Hellman
20 mars 2013 18:13
Hej.
Kul att du svarade. :) Hade tänkt mig att börja i Asien och kan absolut tänka mig Kambodja, Thailand m.m men planerade nog bara att stanna där några veckor sen fortsätta till OZ. Vill gärna va iväg upp mot ett år, då jag planerar att jobba i Australien ett bra tag och resa runt så mkt som möjligt.
Vad har du för planer? :)
Mvh Caroline
20 mars 2013 19:29
Hej Caroline! Du är inne på nästan samma spår som mig! Vill besöka Asien till en början, lära mig surfa/dyka, vill festa, shoppa, sola/bada och pröva på allt kul! Sen vill jag resa runt i Australien med working visa! Hade dock tänkt åka någon gång i oktober då jg vill få ihop så mycket pengar som möjligt innan jag åker.

Är en Stockholms tjej på 20 år! Är stört taggad på att resa och har för tillfället ingen att åka med! :)
Michelle
Av Viktorc
20 mars 2013 20:31
Hej!

Låter PRECIS som en sån resa jag vill göra, men hade tänkt att göra den 1 år senare, alltså augusti/september 2014. Om det blir ändrade planer så hör av dig :D Är en kille på 22 år i skrivande stund som vill göra allt det du vill kan man väl sammanfatta det med!

//Viktor