Reskompis genom Asien i höst (-18)

19 juni 2018 15:33
Visningar: 143
Hej!
Mitt namn är Maria, jag är 20 år och väldigt sugen på att backpacka genom Asien! :) Som person är jag äventyrlig, spontan, tycker om djur (har ridit och haft egen häst många år) och resor!
Jag jobbar just nu inom äldrevård men vill komma bort från vardagen och uppleva något nytt i några månader.

Länder jag gärna skulle besöka är Thailand, Malaysia, Kambodja och Filippinerna (dock är Jag öppen för förslag och diskussioner, vill ut och resa, var spelar faktiskt mindre roll) .

Skriv gärna om du sitter med liknande tankar! :)
21 juni 2018 13:04
Hej Maria. Som erfaren backpacker vill jag gärna ge några inspirerande böcker i ämnet backpackning:) The Beach av Alex Garland, Backpacker av Emily Barr och Kallare än Kargil av Carina Rydberg, samt hysteriskt roliga En tripp till Indien av William Sutcliffe. Alla utspelar sig i backpackermiljö.

Det senaste tillskottet av backpackerböcker är svenska Hippiespåret som handlar om en charter-hatande backpacker som tar sig till Indien längs det klassiska The Hippietrail. Exotiskt, roligt och mycket inspirerande:)

Alla är bra böcker och har du inte backpackar innan kommer du bli grymt inspirerad!
27 juni 2018 21:59
Hej!
Under vilken period är du intresserad av? Jag själv skulle vilja åka iväg november/december till typ de ställena du nämner :)
6 juli 2018 20:45
December kanske! Och resa i några månader tänker jag. Hur länge vill du vara bortrest? :)