Reskompis Europa oktober månad

Av Nurse15
5 juli 2017 03:47 (redigerad)
Visningar: 143
Hej,
Jag tänkte resa nänstans till värmen i Europa 7-10 dagar i oktober månad. Hade tänkt mig Italien men inte spikat än. Jag vill ha lite lugnare typ av resa, inga festande och sån. Gärna lite utflykter för att uppleva landets kultur och livsstil. Hör gärna av er om detta låter intressant. Ps jag är 42 år och kommer att resa ifrån Göteborg/Landvetter
Av Mia88
25 aug. 2017 19:52
Hej,
jag söker också reskompis till Italien och har likadana intressen, att se landet, kulturen, landskapet. Hittade en resa till Amalfikusten, mycket prisvärd och omväxlande med bra utbud av utflykter, 6 -13 okt eller 13-20 okt, hos Kulturresor men det gick inte att boka om man är själv, man måste vara två (vet inte varför, reste med dem till Umbrien i okt 2016 ensam, var helt nöjd med resan, men just till Amalfi måste man vara minst två). Här är länken https://www.kulturresor-europa.se/italien/vidunderliga-amalfi?utm_campaign=25-08-2017&utm_content=unspecified&utm_medium=email&utm_source=KE-SE-nyhedsbrev

Kan du tänka dig att resa dit?
Jag är 59, har bra kondis och är resvan, dvs är rätt anspråkslös och kan anpassa mig, har rest både i grupp, vanlig charter och som ensam backpacker, kan tänka mig både bekvämare stil och budget. Först och främst vill jag se nytt, sedan känns det som att man inte fått nog av sommaren och värmen. Kombinera utflykter med ett par slöare dagar i solen vore fint.

Jag söker en reskamrat därför att min man inte kan flyga av medicinska skäl, barnen är utflugna, vännerna jobbar hårt och har inte tid. Jag har forskarbakgrund och jobbar som språklärare, bor i Värmland utanför Kristinehamn.

Hör gärna av dig om det låter som ett intressant resmål/ restyp.