Reskompis australien/nya zeeland från hösten 2015

15 mars 2015 23:19
Visningar: 431
Känner att det är dags för något nytt i livet. Äventyr och utmaningar men framför allt nya inspirerande människor. Har tänkt påbörja min resa under hösten 2015 för att på obegränsad tid vara på resande fot. Jag vill kombinera både jobb och upptäckande.

Under mina hitintills 22 år jag har rest en hel del men denna gång vill jag komma iväg under en betydligt längre tid. Jag har inga direkta planer men söker en eller flera resenärer som är inne på samma spår som jag. Betydligt roligare att smida planer tillsammans :)

Då jag aldrig varit varken i Australien eller Nya zeeland vill jag uppleva det bästa av dessa länder men är öppen för det mesta, så även för att resa vidare till närliggande länder eller öar i Asien!

(Logga in för att se e-postadress)
Av Lisaah
15 mars 2015 23:24
Hej!

Jag har också planer på att åka till Au i höst. Min plan är att vara där i ca ett år, börja med att jobba i Sydney ett halvår innan jag reser runt om i landet, skulle också vilja jobba på en farm så jag kan ansöka om ett andra års visum :)

Skulle också vara sjukt kul att åka vidare sen till NZ, bali fiji osv, så långt pengarna räcker haha :D

Lägg gärna till mig på fb om du vill bolla lite idéer, Lisa Hedvall heter jag (har samma profilbild där som här)!
29 mars 2015 14:30
Hej!

Jag är SÅ sugen på att dra iväg, men tror inte någon annan i min närhet är det. Jag är också ute efter något liknande som dig, hitta på roliga saker men samtidigt tjäna in lite pengar. Så söker du fortfarande så :)
Av Cfhanna
29 mars 2015 15:17
Hej!

Jag är 23 år och vill också ut och resa! Vill gärna till Australien men är öppen för fler resmål! NZ är också ett drömresemål!

Har inga kompisar för tillfället som är inne på samma spår som jag så nu letar jag efter någon/några som också är resesugna. :) Vore jättekul att få prata mer med dig!
29 mars 2015 22:38
Hej!
Jag vill också både upptäcka och jobba och resa runt i Australien/NZ (och eventuellt börja i Asien) under obestämd tid från och med höst, september/oktober!
Målet med att resa för mig är att få uppleva massa, massa, träffa nya människor och leva loppan.
Vill klättra i berg, se vackra platser och solnedgångar, surfa, paddla kanot, hoppa bungyjump, skratta döden i ansiktet och känna att jag lever.
Vill också prova nattlivet och festa, men även bara ha slappdagar och bara ligga på en strand.
Är öppen för förslag! Gillar att vara spontan och gå rätt mycket på magkänslan där och då!
Söker likasinnade att resa med, vill gärna vara ett gäng att åka tillsammans med, så man skulle kunna gå skilda vägar utan att bli ensam, om viljorna är allt för olika tänker jag!

(Logga in för att se e-postadress)
Av Joelw
1 apr. 2015 17:06
Hej,

Jag ska ner till Australien i höst tänkte jag och det blir förmodligen en kortare resa än vad ni planerar, minst 2 månader i alla fall, men det vore ändå roligt att ha några personer som man pratat med innan så att man skulle kunna göra saker tillsammans om rutterna korsas.

Jag tänkte fest, äventyr och sol om vartannat så om det låter intressant att hitta på nåt där nere så får ni gärna höra av er allihop, Joel Williamsson på facebook.

//Joel
1 apr. 2015 22:16
Hej! 😃

Har inte hunnit tänka eller planera så mycket än. Vet bara att jag verkligen vill göra detta. Ang arbetstillstånd hade jag tänkt på endast aussie, och istället åka över till nya zeeland och utforska lite även lite runt om i asien, om det finns tid. Jag har pratat med en tjej och vi ska träffas och diskutera om vi vill samma och så. 😊 men kan alltid vara roligt att vara fler!

Ha det bra/Jessica
4 apr. 2015 19:33
Hej alla!

Jag är inne på samma spår :) Är 22 år och har redan varit och backpackat i världens mest fantastiska land förra året (Australien då alltså..) :)

Blev så kär i landet och har hela tiden längtat tillbaka. Blir klar med högskolestudierna i sommar, thank god, och vill därför bege mig tillbaka med ett W&H visum. Jag vill gärna besöka de delarna utav Australien som jag inte hann med sist (västkusten, Uluru, Ayers Rock, Cairns, regnskogen i norr etc) för att sedan slå mig ner i någon storstad (antingen Sydney eller Perth) och leva vardagslivet :)

På vägen till Australien hade jag tänkt besöka något land i Asien. Kanske Bali? Om någon har liknande planer så är det bara till att höra av sig :)

/Sandra
17 apr. 2015 22:42
Jag är intresserad! kan du kanske skriva till mig på facebook? Heter Elise Olsson, hittade inte din profil haha. Kram!
18 apr. 2015 18:52
Hej!
Kajsa heter jag, kände att livet bara går i en trött cirkel, måste ut och upptäcka världen igen! SÅ Jag bokade nyss min flygbiljett till Cairns i Australien! :D
Drar iväg den 30 oktober från Arlanda, planen är att resa och upptäcka östkusten och fira in det nya året nere i Sydney! Sen vidare mot NZ och hänga där ca en månad sen är planerna fria, antingen upp mot Bali, Malaysia och Thailand eller något mer galet som att dra till Hawaii eller något haha =)

Söker resekompisar så bara att skriva om det låter intressant!
Av Ellliin
21 aug. 2015 12:48
Hejsan! :)

Elin heter jag, 22 år från Göteborg! Jag är lite inne på att roadtrippa runt på Nya Zeeland i höst! Om detta verkar intressant så hojta till :D Vore så fräckt att resa runt där en månad eller så! Besök gärna min tråd "Roadtrip Nya Zeeland" om det verkar intressant.

Ha det fint gänget!
Av Lisaah
31 aug. 2015 18:14
Jag har skaffat en blogg! Som dock är ganska tråkig än men jag jobbar på det haha! Jag har även lagt upp en länk där ni kan tjäna pengar på resan, och det funkar kanon!