Reskompis Australien!

25 nov. 2013 14:11
Visningar: 360
Hallå alla resgalna människor!
Jag är en glad, äventyrslusten tjej på 21 år från Malmö som bara älskar att resa! Mina planer är att i början på 2014 söka mig ner till Australien för en eventuell "Working travel" resa! Australien har för mig alltid varit lockande då det är ett OERHÖRT vackert och mångsidigt land och med en sjukt snygg accent. Givetvis är alla vänner upptagna av jobb, plugg, pojkvänner, you name it och ingen har möjlighet att haka på. Därför hade det varit kul om man hade kunnat hitta någon som delar samma intresse! Planerna är inte helt genomtänkta än utan hade tänkt ta det lite som det kommer och så beror det på om jag hittar någon att resa med eller ej. Dock är jag väldigt sugen på Sydney, Melbourne, Brisbane och övriga guldkusten men är också flexibel! Att lära mig surfa är ju givetvis också ett måste!
Finns här någon som är sugen? :)
27 nov. 2013 20:00
Hejsan!
Är jättesugen på att dra till Australien för att jobba och bara leva livet, men jag är i lite samma situation som du då mina kompisar har annat för sig och inte kan haka på! Har också tänkt att jag vill åka i början på 2014, har sparat ihop tillräckligt med pengar då och är så otroligt sugen på att komma ifrån kalla Sverige ett tag :) har inte heller några riktiga planer på vart i Australien jag vill åka, men det hade varit kul att åka tillsammans med någon eller några stycken för att kunna leta boende tillsammans och så! Skicka gärna ett meddelande eller skriv här om du är intresserad :)

Hälsningar
Alicia
2 dec. 2013 23:57
hej tjejer! jag är precis i samma bana som er!! jag är en 20 årig tjej som planerar att åka nu i slutet av januari, om jag som sagt fått ihop alla pengar! jag vill åka dit för ha se allt vackert och testa på massa nya saker som bla att surfa o dyka! skulle vara jättekul om man kunde åka ner tlsm eller åtminstonde träffas där nere och slå ihop ett gäng! vet bland annat en kille från uddevalla som jag träffat en gång, som ska ner den 1 januari. jag är också supersugen på att sydney, melbourne etc, ja hela östkusten, självklart hade andra delar också varit kul, beror helt på ifall pengarna räcker till! jag tänkte då isf göra allt det roliga o bara leva livet i början några månader.. och sen söka jobb för att stanna :) hör gärna av er om ni vill slå ihop! Finns på fb med, Lisette Morebring, en bild med uppsatt hår och svart klänning.
Av Marie91
6 dec. 2013 21:44
Hej tjejer!! Vad glad jag blev när jag läster eran konversation :) jag är på samma tankar som er ungefär, väldigt öppen för förslag :) tänkte dra till Nya Zeeland i början av april då jag måste göra högskoleprovet den 5e :( annars hade jag velat åka tidigare men hur som helst, tänkte först resa runt där o eventuellt jobba beroende på hur man trivs o så. Men sen vill jag åka till australien iaf :D kanske jobba där med o resa runt mycket :) surfa är sjukt kul så det vill jag absolut göra hihi :) skulle vara jättekul att mötas upp på resan :D

Ska försöka komma ihåg att logga in här, annars är min fb Marie Stopar
:):)
11 dec. 2013 17:04
Hej! jag har också tänkt mig till Australien i mitten/slutet Januari. Jag har velat det här sen förra året. Älskar att resa! har säsongat i 4 år i sälen och i Alperna och nu är jag sugen på lite varmare breddgrader ;) har en del kompisar som är från Australien, men jag har ingen att åka dit med för alla som sagt är panka eller pluggar osv. Vore kul att kunna åka dit med någon/några som vill åka runt lite och kanske jobba någon stans eller bara va lite spontan. Har inga bestämmda planer, men jag vill iaf till Sydney och Gold coast. Har tänkt stanna på obestämd tid. Är lite sugen på att åka till typ Bali innan, men inget måste, men det är ju nästan på vägen haha so why not…vägrar iaf att vara hemma i Sverige i vinter och vår!
Hur långt har ni kommit i planerna :) ??

lägg till mig på facebook om ni vill Lisa Hedlund Karlstad, en svartvit bild med massa snö, samma som jag har här ;)