Reskompis Asien/Australien i höst?

25 apr. 2012 23:24
Visningar: 342
Hej!
Jag är en tjej på 20år som är sjukt sugen på att ge mig ut och se världen. Jag hade tänkt att jobba och njuta av sommaren här i Sverige för att sen åka iväg runt sep/okt och vara borta 2-3 månader.

För mig är det Asien, Australien och Nya Zeeland som lockar. Mest vill jag prova på nya saker som att hoppa bungyjump, fallskärmshoppning och lära mig surfa, men oxå sola, bada och se mig omkring. Tyvärr har ingen av mina kompisar möjlighet att följa med då de antingen jobbar eller pluggar, så därför undrar jag om de finns nån/några som har liknande planer och som också letar efter en reskompis?
Av Miaege
26 apr. 2012 07:46
Hej! Jag funderar på precis samma ställen nu till hösten:) och har antagligen inte heller någon reskompis. Låter hur bra som helst!
26 apr. 2012 15:33
Åh va kul! När hade du tänkt åka ner? Har du spikat några resplaner än? Skulle vara kul att ha nån/några att resa med :)
Av Miaege
26 apr. 2012 19:02
Precis som du tänkte jag jobba över sommaren och åka när det är gjort. Så i september någon gång. Har inte gjort några planer än, bara massa funderingar :) Ett måste är Australien och Nya Zeeland! Är sugen på Vietnam, Philipinerna, Singapore och massa massa andra ställen.. Vet dock inte hur stor budget man behöver!
27 apr. 2012 00:20
Jag funderar också på dom länderna. Kanske börja i Thailand och sen röra sig ner mot Australien genom Kambodja, Vietnam, Filippinerna, Singapore eller vilka länder man nu vill och ta Nya Zeeland på slutet? :)

Jag vet inte heller hur stor budget man kan behöva... en kompis till mig reste runt i Asien i två månader för 25000, hon bodde på vandrarhem men behövde aldrig snåla med pengarna. Vad för budget hade du tänkt dig?
10 maj 2012 10:57
Hej där:)
Jag blev precis medlem på ett annat forum för att hitta resekompisar. Så jag kopierar bara meddelandet jag skrev där=)

Halloj alla glada människor:)!

Jag heter Otto Miklos och är en kille som levt 18 jordsnurr. Om en månad tar jag studenten och efter det blir det antagligen lite jobb innan jag vill bege mig ut i världen. Mina jämnåriga vill enbart iväg korta resor (en vecka) för att supa skallarna av sig och inget mer, vilket inte är exakt det som jag är ute efter. Jag vill upptäcka nya kulturer, träffa hur många nya människor som helst, käka massor av spännande mat, va ute och vandra i regnskogen, leva med lokal befolkningen och verkligen upptäcka länder!

När det gäller vart jag vill åka är jag väldigt öppen, men det jag har tänkt på är att backpacka runt i Asien i 3-6 månader, genom olika länder för att få vara med om så mycket som möjligt. Om inte de skulle vara intressant vill jag även åka till Australien för att göra en "work & travel resa som går ut på att man åker runt på olika ställen och arbetar samtidigt som man reser runt och få se landet.

Ta mig inte fel nu, jag är inte den tråkiga typen som bara vill åka runt och kolla på museum och sådant. Jag vill göra en galen resa med fest, äventyr och allt de där som man drömmer om när man skall göra en resa som denna. Så jag söker de/den personer/personen som vill göra något liknande kille eller tjej spelar ingen roll, det gör inte åldern heller för anser att den bara är en onödig siffra ändå. Jag har bott i Nepal i 2 år och rest rätt mycket vilket betyder att jag redan är rätt världsvan och ingen liten barnunge hehe:)

Jag har alltid ett leende på läpparna, social och älskar att träffa nya människor samt ha galet roligt!

Om det är någon som är lika galen som mig kan ni ju skriva det här kanske. Jag är helt ny på detta forumet så kan inget alls, men min mail är (Logga in för att se e-postadress) och här är en länk till min face: http://www.facebook.com/profile.php?id=672299245

Ha de fint!
Av Kewee
18 juni 2012 19:33
Tjena!

Jag är en skojfrisk, generös och lättsam kille som med har funderat på exakt samma ställen, och er rutt låter suverän! Ser också att inlägget är postat för några veckor sedan. Har ni pratat något mer om det?
Av Hannavh
24 juni 2012 01:27
Hej! Hade tänkt mig en liknande rutt men vara borta lite längre, ca 6 mån. Hade tänkt åka i november, vad hade du tänkt? /Hanna