Resetips norra italien under högsäsong
Hej! Hoppas det är någon som kan hjälpa mig, bokade en flight till bergamo igår och upptäckte att det är under den verkliga högsäsonen vi kommer att åka! (8-17 aug.)
vill försöka styra undan semesterfirande Italienare och behöver därför lite tips på ställen man kunde bege sig till. Vi älskar mat o dryck och skulle nog tycka det vore härligt med lite sol o bad, sedan så reser vi med vår 6 månader gamla son, så lungt o stilla önskar vi det :)
tacksam for tips jag kan få :)
vill försöka styra undan semesterfirande Italienare och behöver därför lite tips på ställen man kunde bege sig till. Vi älskar mat o dryck och skulle nog tycka det vore härligt med lite sol o bad, sedan så reser vi med vår 6 månader gamla son, så lungt o stilla önskar vi det :)
tacksam for tips jag kan få :)
I tråden som just nu ligger efter din egen tråd (som handlar om Cinque Terre) kan man läsa att gamla stan i Bergamo är väldigt trevlig så det kanske kan vara något.
Och området kring Como-sjön ska ju vara sagolikt fint säger de som varit där (jag har bara passerat med biltåget och naturen var fantastiskt vacker).
Kanske kan det vara något?
Och området kring Como-sjön ska ju vara sagolikt fint säger de som varit där (jag har bara passerat med biltåget och naturen var fantastiskt vacker).
Kanske kan det vara något?