Resetips

13 aug. 2015 15:23
Visningar: 53
Jag och frugan ska åka på bröloppsresa i månadskiftet september/oktober (dagar ej bestämda). Vi har noll reseerfarenhet och behöver tips på både bra resmål och hotell.

Våra krav är att det helst ska vara all-inclusive, nära sandstrand, nära shopping, fortfarande relativt varmt, bra poolområde.

Just nu lutar det lite åt Kreta, då vi inte är intresserade av öarna nära Turkiet eller Turkiet. Men kommer ett bra förslag utanför Kreta är det absolut lätt att ändra åsikt om resemål, alternativt om någon vet om ett hotell på Kreta som matchar våra önskemål.

Förslag mottages väldigt gärna, tack på förhand.
Av Birgere
13 aug. 2015 19:16
Bara en fråga..

Hur i hela världen har ni ens tänkt tanken på all inclusive?

Vem tusan vill åka på bröloppsresa och äta i kantin.

Är det inte ljumma kvällar på en liten resturang med levande ljus ni är på jakt efter.
13 aug. 2015 20:29
Mest lättanvänt vid sökning på reseguiden. Finns det något bättre ställe att söka på? Halvpension hade varit det bästa. Med tre ungar under fem bast hemma så gör det inget om det är kantinkäk, skönt att slippa tänka alls (leta restaurang osv), dessutom är jag obotligt kräsen ;)
Av Cattta
13 aug. 2015 21:06
Hej, ett alternativ är malta, kanske. Fortfarande relativt varmt men inte mga sandstränder att välja mellan, med det finns fina resorter med stränder. I Sliema finns shopping. Ön är vacker och vädret behagligt som sagt var vid den tidpunkten.

Hoppas att ni får en trevlig resa!
13 aug. 2015 21:15
Citerat från Eriksson1:
Jag och frugan ska åka på bröloppsresa i månadskiftet september/oktober (dagar ej bestämda). Vi har noll reseerfarenhet och behöver tips på både bra resmål och hotell.

Våra krav är att det helst ska vara all-inclusive, nära sandstrand, nära shopping, fortfarande relativt varmt, bra poolområde.

Just nu lutar det lite åt Kreta, då vi inte är intresserade av öarna nära Turkiet eller Turkiet. Men kommer ett bra förslag utanför Kreta är det absolut lätt att ändra åsikt om resemål, alternativt om någon vet om ett hotell på Kreta som matchar våra önskemål.

Förslag mottages väldigt gärna, tack på förhand.
Om ni inte har så mycket erfarenhet av att resa så kanske charter är bekvämt för er.

Ocean Beach Club - Kreta med Ving kanske kan vara något för er?!
Det finns all-inclusive om ni vill, strand och alla faciliteter man kan önska.
Även gångavstånd till by med tavernor om ni vill bryta mattrenden (= någon dag.
Av Hawaii
14 aug. 2015 01:11
Förlåt en försiktig liten fråga, men om man är "obotligt kräsen" - blir det inte bättre att ha full valmöjlighet ang. måltider? Personligen skulle jag aldrig frivilligt valt halv (eller hel) pension då man ju automatiskt blir bunden till samma plats att äta. Inte speciellt kul om man inser första dagen att kvaliten inte är vad man hoppats på...